معرفی کتاب بیداری قهرمان درون

معرفی کتاب بیداری قهرمان درون

کتاب بیداری قهرمان درون

نوشته ی خانم (کارل.اس.پیرسون) که دانش آموخته ی رشته ی روان شناسی است.
در این کتاب به سفر درونی  و مارپیچ گونه ی زندگی آدمی می پردازد که لازم است هر فردی همچون یک قهرمان دلیر در پاسخ به ندای وجود خود رهسپار آن شود و به گنج نهان درون دست یابد.
ما در این سفر زندگی همچون تکه های جدا از هم هستیم که رسالتمان این است خود را از هم گسیختگی دربیاوریم و به شکل یک کل واحد و یکپارچه در جریان زندگی قرار بگیریم.
قهرمان به منظور یافتن گنج یا جام مقدس راهی سفر می شود. مشکلات یا به زبان افسانه، اژدهایی سر راهش قرار می گیرند و او به شیوه های گوناگون آن ها را از میان برمی دارد. به این ترتیب، قهرمان طی سفر، درس هایش را می آموزد و چنان چه به شایستگی کافی برسد، گنج را می یابد. سپس کار او، این است که به شیوه ای مناسب، گنج یا هدیه ی بی همتایش را به جهان عرضه کند تا نه تنها زندگی خودش بلکه کل جهان را تر و تازه و دگرگون سازد.
یکایک ما هدیه ای ارزنده داریم که آن را به دنیا ارائه دهیم اما فقط هنگامی می توانیم آن را به درستی تقدیم کنیم که دست به سفر خاص خودمان زده باشیم و این سفر درونی و کشف خود یک سفر خطی نیست بلکه مارپیچی و فنرگونه است به این معنا که بارها با مشکلاتی مشابه رویارو می شویم اما هر بار از لایه ی ژرف تری از آگاهی به آن ها پاسخ می دهیم.
نویسنده در این کتاب به نقش تأثیرگذار اسطوره ها و کهن الگوها می پردازد و برای طی کردن سفر درونی از آنها کمک می گیرد.
کهن الگوها عناصر سازنده ی ناخودآگاه هستند و گاهی از آنها به عنوان تصویرهای اسطوره ای و الگوهای جمعی نیز یاد می شود.
یک کهن الگو شیوه ی برداشت یا ایده ای جهان شمول است که بخش عمده ای از عواطف و احساسات انسانی را در بردارد. این نگرش، تصاویری را در ذهن پدید می آورد که با برخی از تجارب آگاهانه و روزمره ی زندگی مترادف است.
نویسنده در این اثر به توضیح و تفسیر مفصلِ دوازده کهن الگو یعنی معصوم، یتیم، جنگجو، حامی، جوینده، عاشق، ویرانگر، آفریننده، حکمران، ساحر، فرزانه و لوده، می پردازد.
ما انسان ها در هر کدام از این مراحل سفر درونی و کهن الگوها و همچنین آگاه شدن به آنها می توانیم قهرمان درون خود را بیدار کنیم تا در نهایت به فردیت نزدیک شویم.

 

برای خرید و تهیه کتاب میتوانید از کلیک بر روی اینجا اقدام نمایید.

** توجه بفرمایید برای تهیه کتاب به منابع و وبسایت های دیگر مراجعه بفرمایید. کتاب ها در وب سایت من حقیقی بفروش نمیرسد**

55 Responses

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *