یکصد وفادار

کارگاه شفای زخم، کارگاهی به ظاهر ساده اما در باطن

کارگاهی به شدت عمیق و معنا‌گرا

درکارگاه شفای زخم، وقتی که افراد حضور پیدا میکنند اصلا نمیدانند که قرار است چه اتفاقی برای آنها رخ بدهد. تمامی اتفاقتی که در آن رخ میدهد ورای تصورات هرکسی است که تاثیراتش در تمامی جوانب زندگی مشهود است .

در روابط، در خانواده، در شغل، در دوستی، در جامعه، در درآمدزایی، در روابط با فرزندان، مهمتر از همه در رابطه فرد با خودش و خدای خودش و… . این کارگاه همانطور که از اسمش پیداست، به شفا و درمان زخم های درونی شرکت کنندگان میپردازد. تمامی ما در گذشته برایمان اتفاقاتی رخ داده است که تاثیرات ناگواری بر روی روحیاتمان، زندگیمان و حتی جسممان داشته است. عواملی که بعد از آشکار شدن آنها، باورمان نمیشود که همچین دلایلی باعث و بانی بسیاری از مشکلات ما در زندگی فردی و زندگی اجتماعیمان هستند!

کارگاه شفای زخم، به مدیریت و سرپرستی جناب آقای استاد فراز قورچیان برپاشده و تا الان بیش از 61 دوره این کارگاه برگزار شده است.

این کارگاه مکانیست برای ریشه یابی و حل تمامی مشکلات و عوامل آزار دهنده ی زندگی

به طوری که زندگی افراد، قبل و بعد از کارگاه شفای زخم، اصلا قابل مقایسه نیست. استاد فراز قورچیان با انجام ریشه یابی و عمق زنی در درون افراد، عواملی که باعث بروز مشکل در زندگی افراد شده است رو پیدا میکنند و منشا اصلی مشکلات را بهشان نشان میدهند و تمامی مواردی که باید برای برطرف کردن آن رعایت کنند را نیز بهشان توضیح میدهند.

این کارگاه محل پذیرش است. پذیرش تمامی چیزهایی که در زندگی وجود دارد. پذیرفتن  غم ها، سختی ها، شادی ها، رنج ها، مقاومت ها، وابستگی ها، خوشی ها، تجربیات و تمامی چیزهایی که در هر زندگی ای هست.

برای مثال افراد، کسی که هستند رو میپذیرند. به طوری که دیگر از کسی که هستند متنفر و بیزار نیستند.دیگر سراغ جراحی ها و عمل های زیبایی نمیروند، از داروها و قرص های لاغری و افزایش وزن دست میکشند، دیگر سمت آرایش ها و میکاپ های سنگین و آسیب زننده نمیروند و هزاران هزار مورد دیگر که با پذیرفتن خود به دست می آورند. با این کار افراد دلیل تمام اتفاقات ناگواری که در زندگی خود افتاده را درک و گنجی که در رنج های زندگیشان نهفته است رو پیدا میکنند .

یا افراد آسیب زننده و سمی زندگی خود را می بخشند و برای شفای روح آنها دعا میکنند . بعد از این عمل، مشاهده میکنند که زندگی چقدر به کام آنها شیرین تر شده و خود را همچون پری سوار بر باد، سبک و آماده پیشرفت میبینند. با بخشش افراد آسیب زننده در زندگی، ذهن آنها سبک تر و آماده ی دریافت و پذیرفتن زیبایی های زندگی میشود و دیگر دست از کینه توزی و چال کردن غم و غصه ها و حوادث تلخ گذشته دست میکشند.

در این کارگاه تمامی افراد شرکت کننده یکی هستند. همه به چشم یک انسان درک میشوند و فارغ از بحث سن و سال و جنسیت و موقعیت اجتماعی، با خود واقعیشان توسط آقای فراز قورچیان رو به رو میشوند.

خودشان را روئیت میکنند و میبینند که فردی که تمامی این سالها درون آنها زندگی میکرده چه شکلیست. خودشان را میبینند که کجا و توسط چه چیزی یا چه کسی  محدود شده اند و بال و پر خودشان را چطور چیده اند . بعد از این پروسه می آموزند که چگونه میتوانند خود را  درمان کنند و توسط استاد فراز قورچیان شروع به نوازش کردن و لمس کردن خود واقعیشان میکنند. بله درسته، در اینجا افراد با واقعیتی رو به رو میشوند که سالهای سال مشغول فرار کردن از آن بوده اند.

کارگاه شفای زخم، پذیرای تمامی اقشار و افراد جامعه است و مختص گروه خاصی نیست، زیرا هدفش کمک به تمامی افراد جامعه است. در این کارگاه افراد زیادی به زندگی خود بازگشتند و زندگی جدیدی رو شروع کردند. افرادی هستند که مدت زیادی است در دام اعتیادند، افرادی هستند که چندین بار اقدام به خودکشی کرده اند، کسانی هستند که فرد عزیزی رو از دست داده اند، کسانی هستند که سالهاست با اطرافیان خود من جمله خانواده و نزدیکان خود دچار چالش و مشکل هستند و … .

کارگاه شفای زخم در دو روز برگذار میشود . در پایان روز اول، افراد حین برگشت از کارگاه ، آرام آرام وارد شبی میشوند که به اصطلاح به آن « شب خرابات » گفته میشود. شبی که در آن افراد به مرور اتفاقات زندگی خود از گذشته تا حال می پردازند  و در طول کارگاه، زخم ها، وابستگی ها، نیازها خشم ها و دردهای خود را دیده اند که این شب حال معنوی و عجیب و متفاوتی رو برای فرد رقم میزند که مثلش را فرد تجربه نکرده است و این شب یکی از به یاد ماندنی ترین شب های زندگیشان است.

در این شب برای یکسری از افراد شفا هایی اتفاق خواهد افتاد که برای خود افراد شفا گرفته نیز به شدت تعجب برانگیز است.

در روز دوم بعد از گذراندن شب خرابات و خلوت کردن با خود و تجربه کردن شفا ، افراد وارد کارگاه میشوند تا روز دوم کارگاه شفای زخم را شروع کنند. در این جلسه ، افرادی که برایشان شفا رخ داده، از شفاهایشان و اتفاقاتی که برایشان پیش آمده صحبت میکنند.    تمامی شفاها روز دوم اتفاق نمی‌افتد و ممکن است بسیاری از آنها در روز اول یا حتی بعد از کارگاه رخ بدهند اما به میزان شفاها در طول روز دوم با تکنیک هایی که توسط استاد فراز قورچیان ارائه میشود نیز اضافه میشود و درپابان کارگاه همه ی افراد، به طوری که انگار از نو متولد شده باشند به خانه های خود برمیگردند.

برای مثال، داوطلبانه برمیخیزند و میگویند که:

  • سیگار را کنار گذاشته ام!
  • دیگر قرص سردرد مصرف نمیکنم!
  • عاشق خودم هستم و دیگر از خودم بدم نمی آید!
  • با پدر و مادرم به صلح رسیده ام!
  •  از تاریکی دیگر نمی ترسم!
  •   همسرم را که بهم خیانت کرده بود را بخشیدم!
  • عاشق خدای خودم هستم !
  •  مصرف قرص های خواب را متوقف کرده ام!
  •   و…

این جملات تنها 1درصد از اتفاقاتی هستند که بعد از روز اول برای افراد اتفاق افتاده اند و توسط آنها در روز دوم بیان شده اند. اتفاقاتی که افراد هرگز تصور نمیکردند که برای آنها به واقعیت بپیوندد. اتفاقاتی نظیر خواب راحت، خوشحالی، عدم نیاز به سیگار، کم شدن رغبت به مواد مخدر و علاقه به ترک کردن آن، افزایش امید به زندگی، افزایش انگیزه‌و …

در نهایت، شما را دعوت میکنم به خواندن ماجراهایی از زندگی افراد که قبل و بعد از کارگاه شفای زخم، با چه مشکلات و چالش هایی در زندگی، دست و پنجه نرم میکردند و چگونه توانستند از پس آن بربیایند. در ادامه شمارا به خواندن مقالاتی با عنوان«یکصد وفادار» دعوت میکنم که توسط افراد شرکت کننده در کارگاه شفای زخم برای ما ارسال شده.

با ما همراه باشید.

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *