4 توصیه مهم در مسیر موفقیت

4 توصیه مهم در مسیر موفقیت

معمولاً برای تکمیل هر فرآیندی، توصیه ها و پیشنهاداتی خردمندانه به ما کمک می کنند. مسیر موفقیت هم راهی است که هر فردی برای پیش رفتن به سوی کمال در این مسیر، نیازمند توصیه ها و پیشنهاداتی است.

خود را در نظر بگیرید که به قصد خرید، وارد فروشگاه می شوید حتی زمانی هم که بلاتکلیف و سر در گم نیستید ومی دانید دقیقاً چه چیزی می خواهید و تکلیفتان روشن است، با این حال وجود فروشنده ای که برای شما توصیه هایی به جا و مناسب دارد، فرآیند خرید شما را با رضایت کامل، تکمیل می کند.

به عبارتی توصیه هایی مناسب و خردمندانه درموفقیت، ما را با مسیرِ هموارتر و همچنین رضایت بخش تری رو به رو می کند.

در این مقاله سعی داریم به ارائه ی ۴ توصیه ی مهم  در مسیر موفقیت بپردازیم.

سرفصل ها:
  • در مسیر موفقیت سعی کنید با خودتان ملاقات کنید
  • برای دستیابی به موفقیت مطالعه کنید
  • قبل از پذیرفتن، تفکر معنادار داشته باشید
  • کار مورد علاقه تان را انجام دهید

 

در مسیر موفقیت سعی کنید با خودتان ملاقات کنید

مهم است که زمانی را تنها باشیم و فرصتی برای تفکر پیدا کنیم، تفکر در مورد رابطه با خود. وقت صرف کردن برای ملاقات با خویشتن، سرمایه گذاری بسیار خوبی در مسیر موفقیت است که گاهی پاداش عالی را نصیب ما می کند.

این تمرین به خصوص برای کسانی که نمی توانند تنهایی را تحمل کنند، عالی است. زمانی که نتوانیم اوقاتی را برای ملاقات با خود بگذرانیم نمی توانیم حتی شنونده و هم صحبت خوبی برای دیگران باشیم. وقتی با خود ملاقات می کنیم روز به روز درک بهتری از خود و همچنین انسانیت پیدا می کنیم و این عامل سبب هموارشدن مسیر موفقیت ما می شود.

حواسمان باشد ملاقات با خود به معنای انزوا و گوشه نشینی نیست  بلکه اوقاتی را در زندگی برای ملاقات با خود و خلوت داشته باشید و به عنوان انسانی تعادل یافته نمود پیدا کنید.

 

در مسیر موفقیت سعی کنید با خودتان ملاقات کنید

برای دستیابی به موفقیت مطالعه کنید

در روز، زمانی را به مطالعه اختصاص دهید البته نه برای جمع آوری اطلاعات و دانش. لازم نیست به طور افراطی فقط به مطالعه بپردازید، همین که خود را ازطریق مطالعه در مسیر آگاهی قرار دهید کافی است. برای اینکه بر پایه ی آگاهی، عملکردهای خود را بنا کنید، به مطالعه بپردازید.

برای دستیابی به موفقیت لازم است چگونگی انجام کارها را یاد بگیرید و برای یاد گرفتن چگونگی ها لازم است مطالعه کنید. یادمان باشد این ما هستیم که انتخاب می کنیم چگونه ذهن و روح خود را تغذیه کنیم. مطالعه به روش صحیح یکی از تغذیه های مناسب برای ذهن است.

قبل از پذیرفتن، تفکر معنادار داشته باشید

روان پزشک مشهور ویکتور فرانکل، که در جنگ دوم جهانی سال ها در اردوگاه های مرگ نازی ها به سر می برد، در کتاب انسان در جستجوی معنا تلاش کرد تا آنچه را زندانبان از او می خواستند، فکر کند، فکر نکند.

قرار نیست مثل همه فکر کنیم، از متفاوت بودن و معنادار بودن اندیشه های خود نترسید. فکر کردن بزرگ ترین عملکردی است که می توانید داشته باشید. در هر فرصتی از این توانمندی استفاده کنید. اندیشه مقدمه هر چیزی در زندگی شماست.

این بار که کسی به شما پیشنهادی می دهد، به جای این که فوراً آن را بپذیرید، فکر کنید و از خود بپرسید؛ آیا این پیشنهاد کیفیت زندگی شما را بهتر می کند.

در این جا به تمرین عالی دیگری برای استحکام بخشیدن به منطق و استدلال شما می رسیم. از این عادت بهره بگیرید تا به آنچه می خواهید برسید. قلم و کاغذی بردارید. در بالای کاغذ چیزی را که مدت هاست می خواهید اما در گذشته برای رسیدن به آن اقدام جدی نکرده اید، بنویسید.

به این فکر کنید چگونه بدون آن که حق دیگران را پایمال کنید، می توانید آن را به دست آورید. کاری به این نداشته باشید که چرا آنچه را می خواهید نمی توانید به دست آورید.

این تمرین بسیار ساده است اما به ندرت کسی آن را انجام می دهد.اغلب اشخاص به آنچه نمی خواهند فکر می کنند. فکر کنید و عمیق بیندیشید. این گونه قدرت استدلال شما افزایش می یابد. ناپلئون هیل می گوید: در ذهن انسان هزاران فکر جاری است اما تا زمانی که قلم و کاغذی برندارد و آن ها را یادداشت نکند،متوجه آنها نمی شود.

 

قبل از پذیرفتن، تفکر معنادار داشته باشید

کار مورد علاقه تان را انجام دهید

دکتر آبراهام مازلو؛ روان پزشک انسان گرا، عمری را به مطالعه اشخاص خودشکوفا اختصاص داد، او جزء معدود کسانی بود که بیشتر بهره برداری را از توانمندی بالقوه ی خود داشت. بررسی های مازلو نشان داد که این اشخاص چند وجه مشترک دارند. از آن مهم تر، کاری را می کردند که آن را ارزشمند و مهم ارزیابی می نمودند.

آنها کار را لذت بخش ارزیابی می کردند و تفاوت چندانی میان بازی و کار برایشان وجود نداشت. مازلو معتقد بود که برای رسیدن به خودشکوفایی و موفقیت ، نه تنها کاری که مهم می پندارید، انجام دهید بلکه آن کار را باید به خوبی انجام دهید و از آن لذت ببرید.

همچنین معتقد بود انجام کار مورد علاقه به بهترین شکل، ارزش هایی دارد وافرادی که این عامل را مهم می پندارند در مسیر موفقیت به خوبی پیش می روند. ارزش های آنها از سوی جامعه به آنها تحمیل نشده است. پدر و مادر و دیگر اشخاص مهم در زندگی شان این ارزش ها را به آنها نداده اند. یافته های مازلو بسیار مهم اند و به شما کمک می کنند تا به بهترین حد زندگی خود و هم چنین موفقیت برسید.

  • آیا شما برای خود ارزش هایی دارید؟
  • آیا خود شما این ارزش ها را پذیرفته اید؟
  • آیا به نظر شما کارتان ارزشمند است؟ مهم است؟
  • آیا به اعتقاد شما کارتان لذت بخش است؟

اگر به این سوالات جواب مثبت ندهید شاید لازم باشد که در زندگی خود تغییرات جدی دهید. زندگی شما مهم است اما زندگی کوتاه و کم دوام می باشد. هر چه بیشتر پا به سن بگذارید به کوتاهی و اهمیت زندگی بیشتر پی می برید. شما از توانایی هایی برخوردارید که می توانید همه ی کارهایتان را به خوبی انجام دهید.

 

کار مورد علاقه تان را انجام دهید

 

نتیجه:

پس در هر فرآیندی ما به توصیه هایی مهم و مناسب جهت تکمیل و بهبودی نیاز داریم.

از توصیه های مهم در مسیر موفقیت عبارتند از؛

سعی کنید با خودتان ملاقات کنید

مطالعه کردن جهت عملکرد بهتر نه صرفاً جمع آوری دانش

قبل از پذیرفتن هر کاری، تفکر معنادار داشته باشید

کار مورد علاقه تان را انجام دهید

درست است که این موارد توصیه هایی اختیاری هستند اما آنها را دست کم نگیرید، قطعاً عملی کردن این توصیه ها، مسیر موفقیت ما را هموارتر و لذت بخش تر می سازد.

154 Responses

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *