بهترین روش یادگیری زبان فرانسه [+9 روش ویژه] | آموزش زبان فرانسه | یادگیری فرانسوی | یادگیری زبان فرانسوی

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه [+9 روش ویژه]

یادگیری زبان فرانسه برای خیلی‌ها تبدیل به یک مشکل شده است. یادگیری زبان فرانسه یا به طور کل هر زبان خارجی در مقایسه با زبان انگلیسی ممکن است سختی‌های بیشتری داشته باشد. زبان انگلیسی جزو دروس مدرسه بود و ما تا حدودی هرچند کم با آن آشنایی داریم. در حالی که یادگیری زبان‌های دیگر چون در مدرسه تدریس نمی‌شدند کمی سخت‌تر است.

یکی از زبان‌های پرطرفدار هم که هر روز هم به متقاضیان آن اضافه می‌شود، زبان فرانسه است. برای یادگیری زبان فرانسه روش‌های زیادی وجود دارد اما هیچ کس به طور قطع نمی‌تواند بگوید که کدام روش بهتر است یا با کدام روش صد در صد به زبان فرانسه مسلط می‌شوید. ممکن است یک روش برای فردی مفید و کارآمد باشد اما فرد دیگر با آن روش ارتباط برقرار نکند. چیزی که در مورد یادگیری زبان فرانسه و به طور کل تمام زبان‌های خارجی می‌توان گفت، موضوع وجود دارد استمرار در تمرین کردن است.

در ادامه این مطلب نکاتی را در مورد بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه بررسی می‌کنیم. شما با توجه به شرایط و ویژگی‌هایتان می‌توانید بهترین روش یادگیری فرانسه را انتخاب کنید. 

چرا می‌خواهید زبان فرانسه یاد بگیرید؟ 

این اولین سوالی است که باید از خودتان بپرسید! با چه هدفی دنبال یادگیری زبان فرانسه هستید. زبان فرانسه یکی از زبان‌های مهم در دنیا است و چندین کشور این زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده‌اند. بنابراین با یادگیری زبان فرانسه می‌توانید با مردمان زیادی از سراسر دنیا ارتباط داشته باشید. مشخص کردن علت یادگیری مسیر را برایتان راحت‌تر می‌کند. با توجه به هدفی که انتخاب می‌کنید، مسیر یادگیری و زمان آن متفاوت خواهد بود. شرایط و روش یادگیری زبان فرانسه مثلا اگر بخواهید به کشور فرانسه مهاجرت کنید با زمانی که بخواهید ادبیات زبان فرانسه را تدریس کنید، کاملا متفاوت است. بنابراین باید هدف مشخصی داشته باشید. 

در کلاس‌های آموزش زبان فرانسه شرکت کنید!

بدون شک بهترین و اصولی‌ترین راه یادگیری زبان فرانسه کلاس رفتن است. زبان فرانسه زبان راحتی نیست و خیلی از ما با آن آشنایی نداریم به همین دلیل بهتر است این زبان را به صورت اصولی و زیر نظر متخصص آن آموزش ببینید تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را بگیرید. این که چقدر زمان می‌برد تا بتوانید فرانسوی صحبت کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مدت زمان یادگیری زبان فرانسه با میزان تمرین روزانه و روشی که انتخاب کرده‌اید ارتباط دارد. شرکت در کلاس‌های زبان از چندین جهت مفید است و به زبان آموز کمک می‌کند.

با شرکت در کلاس، زیر نظر مدرس حرفه‌ای زبان یاد می‌گیرید. از طرفی فضای کلاس‌های گروهی این بستر را ایجاد می‌کند تا بتوانید با شرکت در بحث‌ها مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید. همین طور مکالمه در جمع ترس شما را از زبان جدید از بین می‌برد و بهتر می‌توانید متوجه اشکالات خود شوید. اگر می‌خواهید زمان یادگیری را کاهش دهید می‌توانید شرکت در کلاس‌های خصوصی را انتخاب کنید، در این صورت تمام وقت مدرس به شما اختصاص داده می‌شود. البته لازم است زمان بیشتری هم تمرین کنید.

چطور به صورت خودآموز زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

یادگیری زبان در خانه و به صورت خودآموز کار سختی است و همیشه ممکن است نتیجه ندهد. با این حال روش‌های زیاد و متنوعی برای آن است. غالبا افرادی که ترجیح می‌دهند یادگیری زبان فرانسه را به صورت خودآموز شروع کنند، هدف‌های ساده‌تری دارند. مثلا این روش ممکن است برای کسی که می‌خواهد مدرس یا مثلا مترجم زبان فرانسه شود خیلی مفید نباشد، یا حداقل احتیاج به زمان زیادی داشته باشد. در حالی که شاید اگر بخواهید برای سفر یا گوش دادن به موسیقی از روش‌های خودآموز یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید، خیلی هم به کارتان بیاید. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز استفاده از برنامه‌های موبایل است.

1. برای یادگیری زبان فرانسه از برنامه‌های موبایل استفاده کنید

برای یادگیری زبان به صورت خودآموز باید برنامه منظمی داشته باشید، یک راه خوب برای یادگیری زبان استفاده از اپلیکیشن‌های این حوزه است. استفاده از این اپلیکیشن‌ها بسیار راحت است. بعد از نصب کافی است زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از آن مشخص کنید که در روز چند دقیقه می‌توانید تمرین کنید. همین طور باید هدف خود را از یادگیری زبان فرانسه مشخص کنید. اپلیکیشن‌ها معمولا به صورت پیش فرض برای پاسخ به این سوال چند گزینه مانند مسافرت، مهاجرت، تحصیل، سرگرمی و … در نظر گرفته‌اند. سپس روند یادگیری زبان شروع می‌شود. 

استفاده از این اپلیکیشن‌ها چند مزیت دارد. مهم‌ترین آن استفاده از یک روند منظم و روزانه است. مزیت بعدی در دسترس بودن آن‌ها است. هر زمان که بخواهید می‌توانید به منابع درسی دسترسی داشته باشید. همین طور می‌توانید گزینه‌ای را فعال کنید تا در صورت فراموشی، اپلیکیشن زمان درس را به شما یادآوری کند. یادگیری به کمک اپلیکیشن هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است. البته زمان بیشتری هم نسبت به سایر روش‌ها می‌برد.

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه [+9 روش ویژه] | آموزش زبان فرانسه | یادگیری فرانسوی | یادگیری زبان فرانسوی | استفاده از موبایل

2. یادگیری را با کتاب‌های آموزش زبان فرانسوی شروع کنید

یکی از راه‌های آموزش زبان فرانسه در خانه استفاده از کتاب‌های خودآموز است. کتاب‌های خودآموز این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به معلم بتوانید زبان را یاد بگیرید. این کتاب‌ها براساس متد روز دنیا طرح ریزی می‌شوند و کار با آن‌ها سخت نیست. بعضی از این کتاب‌ها سی دی و فایل‌های صوتی هم دارند که یادگیری زبان را راحت‌تر می‌کند.

بهتر است برنامه ریزی منظمی برای یادگیری زبان فرانسه داشته باشید و به صورت روتین ساعاتی در روز را به آن اختصاص دهید. در کنار کتاب می‌توانید فلش کارت‌های مخصوص آموزش زبان هم تهیه کنید. این فلش کارت‌ها مهارت دیداری شما را تقویت می‌کند. این روش تقریبا کم‌ترین هزینه را دارد. یک بار هزینه می‌کنید و بعد می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید.

3. پکیج‌های آموزشی غیر حضوری تهیه کنید

شرکت در دوره‌های غیر حضوری و یا تهیه پکیج‌های آموزشی یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان فرانسه در خانه است. اگر امکان حضور و شرکت در کلاس را ندارید می‌توانید با استفاده از این پکیج‌ها به صورت کاملا حرفه‌ای زبان یاد بگیرید. بسیاری از مدرسین زبان پکیج‌های آموزشی دارند. مزیت استفاده از این پکیج‌ها این است که توسط اساتید زبان آماده می‌شوند و به صورت اصولی چهار مهارت اصلی زبان را به شما یاد می‌دهند. هزینه این پکیج‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری کمتر است. یادگیری زبان با این روش فقط به خودتون بستگی دارد. این که چقدر وقت بگذارید و مطالب درسی را با کلاس پیش ببرید.

4. با گوش دادن به موزیک مهارت شنیداری خود را تقویت کنید

فقط با گوش کردن به موزیک فرانسوی نمی‌توانید این زبان را یاد بگیرید اما این یک راه بسیار موثر برای تقویت مهارت شنیداری است. هرچقدر بیشتر به موسیقی فرانسوی گوش دهید با لهجه‌های مختلف بیشتر آشنا می‌شوید و راحت می‌توانید کلمات را از هم تفکیک کنید. این روش بسیار کمک کننده است. از هر روشی که آموزش زبان فرانسه را یاد می‌گیرید، در کنارش حتما موسیقی فرانسوی هم گوش دهید. ریتم موسیقی جذابیت زیادی دارد و زود خسته نمی‌شوید. می‌توانید یک موزیک را چند بار با دور کند گوش دهید تا بهتر متوجه کلمات شوید. این کار باعث می‌شود تلفظ صحیح کلمات را هم یاد بگیرید. 

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه [+9 روش ویژه] | آموزش زبان فرانسه | یادگیری فرانسوی | یادگیری زبان فرانسوی | آموزش به کمک موزیک گوش کردن

5. فیلم‌های فرانسوی ببینید

دیدن فیلم و سریال در یادگیری زبان خیلی موثر است. با دیدن فیلم و سریال به صورت همزمان می‌توانید مهارت شنیدار و گفتاری خودتان را تقویت کنید. به علاوه اگر فیلم زیرنویس هم داشته باشد، با دیکته و املای کلمات آشنا می‌شوید. در ابتدا بهتر است بخش زیرنویس را فعال کنید تا تلفظ صحیح کلمات را بشنوید. یادگیری زبان فرانسه از این طریق جذابیت بیشتری دارد چون به هر حال سریال دیدن تفریح خوبی به حساب می‌آید. فیلم و سریال دریچه‌ای به فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر کشوری است. بنابراین با یک تیر می‌توانید چند نشان بزنید و با فرهنگ فرانسه هم آشنا شوید.

6. مطالبی که یاد گرفتید را آموزش دهید

یکی از تکنیک‌های یادگیری زبان فرانسه این است که هرچیزی را یاد می‌گیرید، سعی کنید دوباره آموزش دهید. این کار باعث می‌شود مطالب بیشتر و عمیق‌تر در ذهنتان بماند. حتی می‌توانید دوباره برای خودتان جلو آینه مطالب را توضیح دهید. یا مثلا صدای خود را ضبط کنید. در این صورت هم متوجه می‌شوید کجا مشکل دارید و هم بهتر مطالب را یاد می‌گیرید. 

7. با فرانسوی‌ها دوست شوید

به لطف شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف از سراسر دنیا کار ساده‌ای شده است. یکی از راه‌های یادگیری زبان فرانسه تقویت مهارت صحبت کردن است. حضور در شبکه‌های اجتماعی فرصت خوبی است تا با افراد فرانسوی زبان صحبت کنید. می‌توانید گروه‌ها و کانال‌های فرانسوی را دنبال کنید و از این طریق مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

8. اخبار فرانسوی گوش دهید

اخبار گوش دادن هم از راه‌های ارتقا مهارت زبان است. بر خلاف موسیقی و سریال، اخبار معمولا بدون لهجه است و در محتوای آن از کلمات ساده‌ای استفاده می‌شود. همین طور بسیاری از شبکه‌های خبری همزمان زیرنویس‌های مربوط به موضوع هم پخش می‌کنند. بنابراین به نسبت موسیقی راحت‌تر متوجه کلمات می‌شوید.

9. کتاب‌های غیر درسی فرانسوی تهیه کنید

کتاب و مجله کمک می‌کند با دیکته کلمات آشنا شوید. قطعا خواندن کتاب در ابتدا کار راحتی نیست اما می‌توانید از کتاب‌های سنین پایین‌تر استفاده کنید. این کتاب‌ها چون برای کودکان نوشته شدند، مطالب روان و ساده‌ای دارند. غالبا کلمات پیچیده و سخت در آن‌ها استفاده نشده است. همین طور بیشتر این کتاب‌ها تصویری هستند و به درک بهتر موضوع کمک می‌کنند. اگر کمی حرفه ای‌تر شدید می‌توانید به سراغ مجله‌ها و روزنامه‌ها بروید یا رمان‌های فرانسوی را به زبان اصلی بخوانید. قطعا تمام این‌ها نیاز به تمرین و گذشتن زمان دارد. به خودتان فرصت دهید و عجله نکنید.

 

از هر روشی که برای یادگیری زبان فرانسه استفاده می‌کنید، به اندازه کافی برای آن وقت بگذارید. اصلا انتظار نداشته باشید در مدت کوتاهی زبان یاد بگیرید. یادگیری زبان مهارتی بلندمدت است و ممکن ماه‌ها و یا چند سال طول بکشد. به علاوه این که چقدر در روز برای زبان وقت می‌گذارید، موثر است. نمی‌توانید با روزی 10 دقیقه انتظار سرعت زیادی داشته باشید. سعی کنید تکنیک‌ها و روش‌های مختلف را امتحان کنید تا بهترین روش را پیدا کنید. همین طور فراموش نکنید در یادگیری زبان بهتر است هر چهار مهارت شنیدار، گفتار، نوشتن و خواندن را با هم جلو ببرید. استفاده هم زمان این چهار مهارت به یادگیری بهتر و سریعتر کمک می‌کند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها