چند مسئله ی رابطه جنسی

چند مسئله ی رابطه جنسی

چند مسئله ی رابطه جنسی:

غیرممکن است در مورد مسائل جنسی هیچ گونه چرایی در ذهنتان نباشد، چراهای شما در این باب کدامند؟

شما در مورد رابطه ی جنسی چه سوالاتی دارید؟

مسئله ی جنسی یکی از موضوعات مهم در رابطه ی عاطفی است که همیشه مورد بحث بوده است، به عبارتی چون خیلی مواقع پاسخ به سوال هایمان در این مورد داده نشده است به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده است.

در این مقاله قصد داریم به چند مسئله ی رابطه ی جنسی از نظر روان شناسی و علمی بپردازیم.

سرفصل ها:
  •  محل رابطه ی جنسی و عشق در مغز
  •  مرد به خاطر رابطه ی جنسی حاضر است چه کارهایی انجام دهد؟
  •  آیا مردهای پولدار، زن ها را به لذت جنسی بالاتری می رسانند؟
  •  چرا زن ها به ارگاسم می رسند؟
  •  چرا مردها صبح، هنگام بیدار شدن از خواب نعوظ دارند؟
  •  آیا جوانان امروز همان قدر که به اطلاعات جنسی اهمیت می دهند؛  دیدگاه مسئولانه ای نیز به روابط جنسی دارند؟

 محل رابطه جنسی و عشق در مغز

لوسی برون، پروفسور عصب شناس همراه با هلن فیشر تیمی تشکیل دادند و MRI مغزی 17 زن و مرد جوان را مورد بررسی قرار دادند. این افراد به تازگی رابطه زناشویی شروع کرده بودند و خودشان را عاشقانی که به تازگی دیوانه وار در دام عشق افتاده بودند، معرفی می کردند.

بدین معنا که یا بسیار شهوت داشتند یا در مراحل اولیه عشق رمانتیکی قرار داشتند. تحقیقاتی که آنها روی MRI ها انجام دادند، دلایل فیزیولوژیکی و پشت پرده احساسات زمان عاشق شدن را توضیح می داد.

این که در آن زمان ما چه احساسی داریم و چرا عشق تا این اندازه قوی است و چرا جواب رد شنیدن از جانب معشوق تا این حد برای ما دردناک و آزاردهنده است.

آنها بخش هایی از مغز را مورد مطالعه قرار دادند که در ارتباط با حس عطش و تمنای شدید، حافظه، احساسات و توجه بود. این بخش ها را در علم پزشکی هسته دمی و تگمنتوم شکمی می نامند. قسمتی از مغز که سلول های دوپامین از آن جا به قسمت های دیگر مغز پمپاژ می شوند.

هنگامی که عکس معشوق را به افراد تحت آزمایش نشان می دادند، از مغز آنها MRI گرفته شد. از طرفی، در پژوهشی دیگر که در مورد واکنش آلت تناسلی مردها و نعوظ، هنگام مشاهده عکس زن ها بود، از مغز مردها در آن لحظه، MRI هایی گرفته شد. سپس این دو MRI را با هم مقایسه کردند و در نهایت اطلاعات به دست آمده در مورد زوج های انسانی و جفت های حیوانی که مدت زمان زیادی با هم بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها دریافتند وقتی عاشق می شوند خواستار دوپامین بیشتر می شوند. هر چه میزان دوپامین بالاتر رود، شور و شعف و خلسه و لذت شما نیز بیشتر می شود. فیشر و برون همچنین ثابت کردند در زمان (عشق جنون آمیز) به دلیل فعالیت هورمونی حالتی شبیه به تزریق مواد توهم زا در بدن به وجود می آید.

آنها دریافتند که هسته دمی، منطقه ای از مغز است که مربوط به عشق رمانتیکی است و مرکز دلبستگی های طولانی مدت در بخش جلویی و اصلی مغز، واقع در پالیدم و پوتامن شکمی است و احساسات مربوط به شهوت و تحریکات جنسی در بخش های مختلف مغز و به ویژه در نیم کره چپ مغز قرار دارند.

 

 محل رابطه ی جنسی و عشق در مغز

مرد به خاطر رابطه ی جنسی حاضر است چه کارهایی انجام دهد

مرد حاضر است کارهای زیادی به عنوان پاداش رابطه ی جنسی زن برای او انجام دهد و زن این را می داند و می گوید: فلان چیز را برایم بخر، با ماشین مرا جایی ببر، سینما، شام یا خونه مامانم ببر، بچه ها را روی تخت شان بگذار، دیوارها را رنگ بزن و غیره و غیره…

ما از کجا می دانیم مردها در ازای انجام این کارها رابطه ی جنسی می خواهند؟ زیرا مردها هیچ گاه این کارها را برای هم جنس خود انجام نمی دهند و اگر هم کارهای این چنینی برای مرد دیگری انجام دادند، خود به خود قرار داد سکوت میان آنها منعقد می شود و انتظار می رود که لطف آنها در زمان لازم از طرف مقابل جبران شود.

اگر مردی با همسرش رابطه جنسی ندارد اما برای او وقت می گذارد و از این قبیل کارها برای او انجام می دهد، قرارداد سکوت میان آنها نیز منعقد می شود درست مانند این که اگر مرد بود باید کارهای او را جبران می کرد. او می خواهد سرویسی که ارائه داده جبران شود، حال این جبران با رابطه ی جنسی باشد یا دریافت خدمات مشابه.

لازم به ذکر است که گفته شود تمامی این موارد مربوط به علم روان شناسی است و با توجه به ساختار مغز زن و مرد سنجیده و بررسی می شود ولی یک انسان می تواند از این سطح فراتر رود یعنی زندگی خود را به کیفیت بالاتری برساند.

به طور مثال در صورتی که یک مرد علاوه بر اینکه نسبت به این ویژگی روان شناختی خود شناخت پیدا می کند، می تواند جهت ارتقای انسانیت خود، عشق بلاعوض را تمرین کند اما لازم است در ابتدا به این سطح و حیطه آگاه شود و در ادامه برای به تعادل رساندن و یکی شدن با همه ی انسان ها اعم از زن و مرد تلاش کند.

 آیا مردهای پولدار، زن ها را به لذت جنسی بالاتری می رسانند

در سال 2008 توماس پولت از دانشگاه نیوکسل به کمک پروفسور دانیال نتل در پژوهشی نشان داد، لذت زن ها از رابطه جنسی با میزان حساب بانکی مرد و دسترسی او به منابع، ارتباط مستقیم دارد. آنها دریافتند هر چه مرد متمکن تر باشد به همان میزان طرف مقابلش بیشتر به ارگاسم می رسد.

آنها طبق تحقیات دریافته اند، ارگاسم زن ها در اکثر مواقع با افزایش تمکن مالی و درآمد طرف مقابل شان افزایش پیدا می کند. این در حالی است که عوامل بسیار زیاد دیگری در ارگاسم زن ها تاثیر دارد ولی پول یکی از مهم ترین این عوامل به شمار می رود.

میزان ارگاسم زن ها به فیزیک مرد و جذابیت او بستگی دارد و پژوهش پولت و ناتل نیز ثابت کرد تمکن مالی مرد حتی از ظاهرش نیز مهم تر است.

پولت نتل و دیوید باس همگی معتقدند ارگاسم زن ها، راهی برای نشان دادن احساسات عمیق شان به مرد مورد تاییدشان است بدین ترتیب که با این کار به او می فهمانند از رابطه جنسی شان با آن مرد بسیار راضی هستند در نتیجه آن مرد باید او و بچه هایش را تامین کند. مهم ترین نکته این است که منابع بیشتر، مردها را موجه تر و قابل قبول تر می کند و باعث ارگاسم بیشتر زنان می شود.

 چرا زن ها به ارگاسم می رسند

تنها انسان های ماده به ارگاسم می رسند. تقریباً در تمام دیگر گونه های موجودات، رابطه ی جنسی به فعالیتی 7 تا 10 ثانیه ای محدود می شود که کاملاً به خدمت تولید مثل گرفته شده است و هیچ مقدمه و تشریفات خاصی ندارد.

تخمک گذاری انسان های ماده نمود ظاهری ندارد؛ بدین معنا که مرد هیچ گاه متوجه نمی شود زن چه موقع برای رابطه جنسی آماده است. به نظر می رسد این تدبیر نوعی مطابقت تکاملی محسوب می شود و به این علت است که مرد را همیشه دور و بر زن نگه دارد.

زن ها چه تخمک گذاری داشته باشند یا نداشته باشند، تقریباً همیشه امکان برقراری رابطه ی جنسی دارند و این موضوع باعث می شود؛ رابطه ی جنسی ترفندی دائمی و همیشگی برای به دام انداختن و غل و زنجیر کردن مردها باشد. تا همیشه دور و بر زن ها بپلکند.

محققان، لنزهای فیلم برداری کوچکی در واژن زن ها کار گذاشته اند تا پروسه ی به ارگاسم رسیدن زن ها را مورد بررسی قرار دهند. تصاویر حاکی از آن است که در لحظه ی اوج لذت جنسی، ماهیچه های واژن رو به بالا کشیده می شوند و دهانه رحم را باز می کنند و به جلو کشیده می شوند تا اسپرم های موجود را ببلعند و دقیقاً عملی شبیه به عمل جاروبرقی انجام می دهند و به همین علت است که همزمانی ارگاسم زن و مرد از اهمیت بالایی برخوردار است تا شانس باروری افزایش پیدا کند. از نقطه نظر بارداری، ارگاسم زن ها تنها در حین یا پس از انزال مرد اتفاق می افتد نه قبل از آن.

زیست شناسانی که سیر تکاملی و تحول انسان را بررسی می کنند، همچنین ارگاسم زن ها را به نوعی تدبیر مادر هستی برای کنترل نوع بشر می دانند.
آنها بر این باورند اگر زنی احساس مردی که با او رابطه جنسی برقرار کرده ژن های مناسب مورد نیاز او را ندارد، بدنش تمایلی برای به ارگاسم رسیدن پیدا نمی کند.

گرچه، اگر او هر شب در رختخواب آماده و پرجنب و جوش باشد، می توان گفت مادر طبیعت دست کم از نقطه نظر سیر تکاملی می خواهد به او بگوید این مرد ژن های مناسب برای بچه دار شدن را دارد.

 

 چرا زن ها به ارگاسم می رسند

چرا مردها صبح، هنگام بیدار شدن از خواب نعوظ دارند

این امر به دو دلیل اتفاق می افتد: اول اینکه سطح تستسترون مرد در هنگام طلوع خورشید به بالاترین حد خود می رسد یعنی درست قبل از آن که برای آغاز روز و شکار رختخواب را ترک می کند و در غروب آفتاب میزان آن به کم ترین حد خود می رسد. طبیعت این تدبیر را برای او این طور اندیشیده است که در صورت عدم بازگشت او از شکار، بتواند ژن های خود را آخرین لحظات ممکن انتقال دهد.

از طرف دیگر رگ های عصبیئی که باعث نعوذ می شوند از دور غده ی پروستات که دقیقاً زیر مثانه قرار دارد، رد می شوند. در نتیجه مثانه پر به رگ های عصبی فشار می آورد و باعث نعوظ آلت تناسلی مرد می شود. از آن جایی که انتظار زن از مرد، شکار اول وقت و دسترسی به منابع بیشتر است و مرد نیز از نظر روانشناختی یا بصری نمی تواند در زمان طلوع خورشید از خواب بیدار شود مادر طبیعت وارد عمل می شود تا وظیفه اش را تمام و کمال به اتمام برساند.

 آیا جوانان امروز همان قدر که به اطلاعات جنسی اهمیت می دهند؛ دیدگاه مسئولانه ای نیز به روابط جنسی دارند

بنابر تحقیقات و بررسی های صورت گرفته در انگلستان، 80 درصد از دختران نوجوان در هنگام مستی یا فشار جدید نیاز جنسی، بکارت خود را از دست می دهند و بیش از نیمی از آنها بی محابا و بدون رعایت نکات ایمنی و محافظتی رابطه ی جنسی دارند. در تحقیقی که از 3000 دانش آموز 15 تا 18 ساله مدرسه به عمل آمد، معلوم شد 39 درصد از آنها بدون رضایت واقعی خود یا طرف مقابل شان برای اولین بار رابطه ی جنسی دارند. این آمارها نشان دهنده عمق بی توجهی جوانان و نوجوانان در جوامع افسار گسیخته غربی است که با رفتارهای پرخطر آینده خود را خراب می کنند.

شواهدی که از پژوهش بچه های طلاق بر می آید، حاکی از آن است که فرزندان این والدین نیز برای یافتن شریک زندگی خود از همان استراتژی ها و تاکتیک های پدر و مادرشان استفاده می کنند. وقتی والدین از یکدیگر جدا می شوند، بچه ها یاد می گیرند که نمی توانند در زندگی تنها روی یک نفر حساب کنند.

این بچه ها زودتر به بلوغ می رسند، و بسیار زودتر از هم سن و سالانی که والدین شان با هم هستند، رابطه ی جنسی را شروع می کنند. تمامی این ها نشان دهنده این است که جوانان امروز ممکن است در برخی زمینه های رابطه جنسی اطلاعات بیشتری نسبت به والدین شان داشته باشند؛ اما دیدگاه غیر مسئولانه ای نسبت به مسائل امنیتی و بهداشت دارند و نسبت به والدین شان ریسک بیشتری به جان می خرند

 

 آیا جوانان امروز همان قدر که به اطلاعات جنسی اهمیت می دهند؛ دیدگاه مسئولانه ای نیز به روابط جنسی دارند

نتیجه:

در این مقاله به چند مسئله ی جنسی در باب زنان و مردان از منظر علم و روان شناسی پرداختیم. زمانی که در مورد موضوع یا مسئله ای آگاهی و شناخت نداریم آن مسئله به مشکل تبدیل می شود و مسئله ی جنسی هم از آن دسته موضوعاتی است که تا زمانی که در مورد آن هیچ گونه شناختی نداریم، به یک موضوع مهم و پررنگ تبدیل می شود پس لازم است در ابتدا از منظر روان شناسی و علمی آن را مورد بررسی قرار دهیم و بعد از مرحله ی شناخت به این درک می رسیم، آن قدرها هم پیچیده و مشکل نیست اما دستیابی به این درک حتماً مستلزم کسب آگاهی اولیه است.

ممکن است وقتی در حال خواندن این مقاله باشید با خود بگویید پس بحث معنویت و انسان معنوی چگونه می شود؟ و باید در پاسخ به این سوال باز تاکید کنیم که در اینجا مسئله ی جنسی فقط از دیدگاه روان شناسی و علم مورد بررسی قرار گرفته است که در جای خود درست است و معنویت، بعد و کیفیت بالاتری از زندگی است یعنی یک انسان می تواند از بعد علمی هم بالاتر رود و کیفیت بالاتری را زندگی کند اما این کیفیت بالاتر، نیازمند عبور کردن از مراحل اولیه است.

در این مقاله به تمام پرسش هایی که در خصوص رابطه ی جنسی است نپرداخته ایم بلکه رایج ترین آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

5 Responses

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *