پیامدهای آزار جنسی در رابطه ی عاطفی

پیامدهای آزار جنسی در رابطه ی عاطفی

آیا شما و یا شریک عاطفی تان در دوران کودکی و حتی در بزرگسالی، تجربه ی آزار جنسی را داشته اید؟

گاهی در بزرگسالی در انکار این موضوع هستید و همین که وارد رابطه می شوید با مشکلاتی رو به رو می شوید که تعادل و کیفیت رابطه را بر هم می زند و همینجاست که سوال پیش می آید که چرا و به چه دلیل؟

یکی از مواردی که در رابطه ی عاطفی لازم است مورد بررسی قرار گیرد، مبحث آزار جنسی و پیامدهای آن است که بر رابطه ی عاطفی تاثیرگذار است.
در این مقاله قصد داریم به پیامدهای آزار جنسی در رابطه ی عاطفی بپردازیم.

 پیامدهای آزار جنسی کدامند

پیامدهای آزار جنسی عبارتند از:

اعتیاد جنسی  یا ناتوانی جنسی

قربانیان آزار و اذیت جنسی غالباً یا نسبت به روابط جنسی یک اشتغال ذهنی بیش از حد پیدا می کنند و یا به طور کلی از آن بیزار می گردند؛ به طوری که تمایل جنسی خود را کاملاً از دست می دهند و دچار ناتوانی جنسی می گردند.

بسیار مشکل است که بتوانید ازدواجی موفق داشته باشید و از روابط جنسی با همسرتان به طرز طبیعی لذت ببرید، چنانچه در کودکی مورد مزاحمت جنسی قرار گرفته باشید و هرگز نیز به منظور رویارویی با احساس ضعف و خشمی که برایتان به ارمغان آورده است، مشاوره دریافت نکرده باشید. چرا که درمان در این گونه موارد از ضروریات محسوب می شود. حتی چنانچه نامزد یا همسرتان هرگز مورد مزاحمت جسمانی قرار نگرفته باشد، اما در کودکی شاهد رفتارهای جنسی غیرطبیعی بوده و با آنها بار آمده باشد، احتمال اینکه این مشکلات پیش بیایند وجود خواهد داشت.

 

اعتیاد جنسی  یا ناتوانی جنسی

ترس از صمیمیت

این امکان وجود دارد که قربانیان آزار و اذیت جنسی، با حد و مرزهای عاطفی و احساسی دچار مشکل شوند؛ بدین معنا که از لحاظ احساسی یا زیاده از حد منفعل باشند و هیچ گونه حد و مرزی در این باره نشناسند و یا اینکه در را به یکباره بر روی هر گونه احساسات و عواطف ببندند و با برافراشتن انواع موانع سخت، هرگز به کسی اجازه ی ورود ندهند. بیشتر کسانی که مورد تعارض و آزار جنسی قرار گرفته اند، اجازه نمی دهند از لحاظ عاطفی به آنان نزدیک شوید.

این امکان وجود دارد که بزرگسالانی که در کودکی به هر دلیل به آنان این آموزش داده شده است که در رابطه با مسائل جنسی احساس شرمندگی و خجالت داشته باشند، حال یا از طریق تعالیم مذهبی، نظم و انضباط سفت و سخت والدین و یا دستگیر شدن در حین اجرای هر گونه عمل جنسی و تنبیه شدن برای آن، همچنین از اینکه از لحاظ روحی و یا جنسی با کسی صمیمی بشوند، مشکل پیدا کنند.

مشکل اضافه وزن

معمولاً یکی از سوالات از افرادی که که مشکل اضافه وزن دارند، پرسیده می شود این است که آیا در کودکی مورد تعارض جنسی قرار گرفته اند یا خیر. بیش از دو سوم تمامی آنها به این پرسش، پاسخ مثبت می دهند. کسانی که در کودکی مورد تعارض و خشونت جنسی قرار گرفته اند، با ساختن یک پوشش دفاعی جسمانی به دور کودک آسیب دیده ی دورشان، خود را ناخودآگاه از هر گونه درد احتمالی دور نگاه می دارند.

انحراف و انحطاط جنسی

بازماندگان آزار و اذیت جنسی در کودکی، غالباً ممکن است در بزرگسالی به رویاپردازی درباره ی مسائل جنسی، پورونوگرافی و یا بی بند و باری جنسی روی بیاورند که این در واقع سردرگمی آنان را در قبال مسائل جنسی به طرزی آشکار نمایش می دهد.

نتیجه:
پس بنابراین یکی از عوامل تاثیرگذار در رابطه ی عاطفی که بررسی آن خیلی لازم است و توصیه می شود؛ تجربه ی آزار جنسی و پیامدهای آن است که باید در صورت تجربه کردن این آسیب در زندگی تان، برای درمان و شفای آن اقدام کنید و به شناخت پیامدهای آن بپردازید که این شناخت می تواند قسمتی از حل مسئله و روند درمان باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

107 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زیبا
4 ماه قبل

برای درمان این مشکل باید زود اقدام کرد چون مسئله مهمی هست بحث عاطفی

ساره حاجیوند
4 ماه قبل

کسایی که در کودکی مورو آزار و اذیت جنسی قرار گرفتن در بزرگسالی معمولا از لحاظ جنسی ناتوان هستن

رها
4 ماه قبل

خیلی عااالیی

محسن
4 ماه قبل

بسیار مفید بود ممنون

محمد
4 ماه قبل

امیدوارم همه ای پیامد ها رو جدی بگیرن