سومین قانون رهبری

سومین قانون در رهبری

سومین قانون در رهبری 

چشمان خود را ببندید و در ذهن خود کسی را که بیشترین تأثیر را در شما داشته است، به یاد آورید.

چه ویژگی یا ویژگی هایی در این اشخاص شما را تحت تأثیر قرار داده است؟

آیا این اشخاص، رهبر  یا راهبر هستند؟

این اشخاص چه قوانینی را رعایت می کنند؟

این ویژگی ها کدامند؟

آیا این اشخاص در برقراری رابطه مهارت دارند؟

و…

در این مقاله بر آن هستیم به سومین قانون در راهبری  بپردازیم.

سرفصل ها:

  • 💢سومین قانون رهبری چیست؟

  • 💢 ۵اصل مهم در روابط که هر رهبری باید بداند؟

سومین قانون رهبری چیست؟

سومین قانون رهبری  این است که هر چه روابط شما عمیق تر باشد، رهبری تان قوی تر خواهد بود. در دنیای پیچیده ی تجارت امروز هر چه افراد را بهتر و بیشتر بشناسید تجارت موفق تری خواهید داشت و در نتیجه رهبری شما بازده بیشتری خواهد داشت.

با مردم بودن و درک عمیقی از آنها داشتن همان کلید اصلی رونق تجارت شماست.

بسیاری می اندیشند تجارت فقط پول درآوردن است در حالی که تجارت،  مفید بودن برای دیگران، کمک کردن به آنها و در نهایت مردم داری است که نتیجه ی حتمی آن موفقیت اقتصادی خواهد بود.

این قانون روابط، در واقع همان مشتری مداری و احترام به مشتریان است به عبارتی فردی که این قانون را در تجارت امروز فراموش کند و به مشتریان خود بها ندهد به هیچ وجه رهبر موفقی  نخواهد بود.

۵ اصل مهم در روابط که هر رهبری باید رعایت کند؟

 

۱.کمک حال دیگران بودن؛

متأسفانه در دنیای امروزی بسیاری از افراد این اصل رهبری  را فراموش کرده اند که مشتریانی که وارد مغازه ی آنها می شوند، انسان هایی زنده هستند و به احترام و محبت و کمک نیاز دارند.

همیشه بیشتر از آن چه به شما پول داده می شود کار انجام دهید و خود را متعهد به دیگران بدانید. بدین گونه خواهید توانست رابطه ی انسانی با مشتریان و مردم برقرار کنید و به رهبری بی نظیر مبدل گردید.

 

۲.درک کردن دیگران؛

یکی از مهارت های راهبری علاوه بر کمک حال دیگران بودن، آنها را به خوبی درک کنید و خود را در شرایط آنها قرار دهید. کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش گوش بدهید.شنونده ی خوبی بودن بهتر از زیاد صحبت کردن است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که گوش دادن به حرف دیگران به معنای صبر کردن تا انتهای صحبت آنها و سپس دادن پاسخی که درذهنتان می گذرد، است اما در واقع این طور نیست.

گوش دادن واقعی مهارتی بس بیش از این است.شما باید پس از برقراری رابطه ی عمیق با فرد صحبت کننده به درک واقعی او برسید و این که آن فرد واقعاً در چه شرایطی قرار دارد.

ذهنیت اکثر ما این است که بیشتر رهبران موفق افرادی هستند که کمتر گوش می دهند و با اقتدار بیشتری حرف خود را مطرح می کنند و در نتیجه دیگران از او پیروی می کنند.

حقیقت این است که امروزه بهترین رهبرها  افرادی هستند که به درک عمیق افراد دیگر می پردازند و محیطی صمیمی در سازمان خود ایجاد می کنند که لازمه ی این کار گوش دادن با دقت به حرف دیگران است.

 

۳.اُنس پیدا کردن با افراد دیگر؛

با همکاران و مشتریان خود انس بگیرید و به دغدغه های آنان گوش کنید.سعی کنید با تمام افراد و شرایطشان اُخت شوید و مطمئن باشید که بهترین پیروزی ها و بزرگ ترین نتیجه ها از اُنس گرفتن با مردم و درک دغدغه هایشان، حاصل می شود.

 

۴.تفریح کردن و لذت بردن از کار؛

بسیاری به اشتباه فکر می کنند که خندیدن و کمی شیطنت داشتن به هنگام انجام کار باعث اُفت در عملکرد می شود و این کار پسندیده نیست اما دقیقاً برعکس، سعی کنید از کار خود لذت ببرید و با همکاران و مشتریان خود شوخی داشته باشید، اینگونه در محیطی مفرح و شادتر خواهید بود و بازده کار شما به عنوان یک راهبر و اعضای تیم شما به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

۵.ارتقا دادن؛

تا چندین سال گذشته افراد تنها مفهومی که از تجارت در ذهن خود داشتند ارائه ی هر کالایی با کیفیت پایین در کمترین زمان ممکن و دریافت بیشترین پول بابت آن خدمات بود، کمترین توجه و اهمیت به سطحی کیفی و عمق روابط با مشتریان داده می شد و این موضوع سبب کم ارزش بودن مشتریان می گردید

اما امروزه ارتقا دادن سطح ارتباطات با مشتریان و بالا بردن درک مدیریتی در برخورد با آنها مهم ترین اصل رهبری در هر فرد به شمار می رود و نیازمند توجه شایانی در ساختارهای سازمانی است.

تلاش کنید این امر را در سبک رهبری خود لحاظ کنید و ارتقا بخشید.

به یاد داشته باشید که همانند دانه ها باید مردم را رشد و ارتقا دهید، بهترین رفتار را با آنها داشته باشید و سرانجام رابطه تان را تقویت کنید.

نتیجه:

بنابر آن چه گفته شد سومین قانون راهبری  این است که هر چه رابطه ی عمیق تری داشته باشید، رهبری قوی تر خواهید شد.

برای اینکه رابطه های عمیق داشته باشیم تا به رهبری برجسته تبدیل شویم، نیاز است در روابط ۵ اصل را یاد بگیریم و به کار ببریم، این اصول عبارتند از؛ کمک کردن، درک کردن، اخت شدن و اُنس گرفتن، با لذت کار کردن و ارتقا و پرورش دادن.

در آخر لازم است این پیام را به خاطر بسپارید؛ هیچ کسی نمی تواند یک رهبر  بزرگ از خود بسازد اگر فقط به خودش فکر کند و همه چیز را فقط برای خود بخواهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

128 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نجمه
3 ماه قبل

محشره مثل همیشه

نرگس
3 ماه قبل

واقعا راست میگید لذت بردن در کار ها باعث میشه که کمتر خسته بشیم و خسته گیمون در بیاد و اینکه تک به تک حرفای مقاله خیلی خوب و کاربردی است حتما انجامش میدم

امید
3 ماه قبل

این مقاله خیلی کمکم میکنه که مشکلات کمتری یا حتی کلا مشکلات نداشته باشم خیلی ممنونم

ریما
3 ماه قبل

خیلی مچکرم از تیم بزرگتون

رامبد
3 ماه قبل

خیلی مچکرم از تیم بزرگ من حقیقی بابت این مطالب طلائی