رابطه جنسی مردان

نکات رابطه جنسی مردان

رابطه جنسی مردان

وقتی به صحبت های زن های متاهل گوش می دهیم، اعتراض بسیاری از آنها این موضوع است که چرا مردان، قبل از رابطه ی جنسی مقدمه چینی ندارند یا چرا زمانی هم که با هم دعوا و مشاجره داشته ایم، خواستار رابطه ی جنسی می باشد، درست زمانی که هیچ عشق و علاقه ای بین ما نیست.

آیا این یک نوع مشکل در مردان است یا تفاوتی میان زنان و مردان در رابطه ی جنسی است که لازم می باشد نسبت به آنها آگاه شوید؟

در این مقاله قصد داریم به مسائل و واقعیت هایی در مورد رابطه ی جنسی مردان بپردازیم.

سرفصل ها:

 چرا رابطه‌ی جنسی برای مردها فقط همبستری است

پروفسور راکول و رابن گور دریافته‌اند قسمتی که نیمکره چپ و راست مغز را به هم وصل می کند، در مردها نسبت به زن ها 12 درصد کوچک تر است و قسمت کورپوس کالوزوم، رگی که اطلاعات دو نیمکره مغز از طریق آن مبادله می شود در مردها 30 درصد کم تر از زن ها ارتباط برقرار می کند و به همین دلیل است که مردها تنها می توانند در آن واحد یک کار خوب انجام دهند.

مغز بیشتر مردها شبیه کندوی زنبور عسل، متشکل از اتاقک های کوچک کوچک است که هر یک از این اتاقک ها مختص انجام یک مهارت خاص است که مستقل از بقیه عمل می کند.

این ساختار مغزی، از آنها موجوداتی (تک محوری) ساخته است که در آن واحد تنها می توانند روی یک موضوع تمرکز کنند و در نتیجه شدیدتر و دقیق تر از زن ها روی یک موضوع خاص متمرکز شوند. داشتن مغزی (تک بعدی) باعث می شود مردها با شور و حرارت زیادی یا روی عشق متمرکز شوند یا روی رابطه ی جنسی، و به ندرت اتفاق می افتد که این دو با یکدیگر مصادف شوند. این امر باعث می شود مردها دست به عملی بزنند که برای آنها به هیچ عنوان قابل فهم نیست؛ یعنی همبستری با زنی که دوستش ندارند.

از نظر مردها آن رابطه فقط رابطه ی جنسی است و سپس او می تواند همه چیز را فراموش کند. او لازم نمی داند راجع به آن صحبت کند یا موضوع را پیش بکشد مگر این که بخواهد برای دوستانش قپی بیاید.

مغز مردها رابطه ی جنسی را عملی ساده می داند درست مانند اصلاح صورت؛ و تا دفعه بعد اصلاً به آن فکر هم نمی کنند. اما از نظر زن ها عشق و رابطه ی جنسی با هم عجین شده اند و یکی از آنها نتیجه ی دیگری است. به ندرت رابطه ی جنسی برای زن رابطه ی جنسی است. باید احساس عشق و دوست داشتن ضمیمه آن باشد.

اگر بدون داشتن احساس با کسی رابطه ی جنسی برقرار نماید، احتمالاً این را برای افزایش اعتماد به نفس خود انجام می دهد. حتی اگر زنی بخواهد فقط برای ارضاء جنسی و جسمی خود رابطه ی جنسی برقرار نماید، در این صورت نیز به دنبال مردی می گردد که حداقل های لیست فرد ایده آلش را داشته باشد.

 

 چرا رابطه ی جنسی برای مردها فقط همبستری است

 چرا مردها درباره ی رابطه ی جنسی حقیقت را به زن ها نمی گویند

برای جلوگیری از کشمکش و تنش، بیشتر مردها آن چه زن ها دوست دارند بشنوند را به آنها می گویند. همان طور که سن مردها بالاتر می رود و تجربه بیشتری کسب می کنند، راحت تر می توانند درباره عشق و رابطه ی جنسی به زن ها کلک بزنند.

علت این نیست که مردها می خواهند دروغ بگویند، بلکه به این علت است که زن‌ها اغلب از شنیدن حقیقت ناراحت می شوند. گرچه بیشتر مردها آن را انکار می کنند، دروغ گفتن به زن ها موضوعی است که آنها در آن تبحر پیدا کرده اند و این بازی است که خود زن ها مروج آن هستند.

از نقطه نظر مردها، گفتن دروغ مصلحت آمیز یا گفتن نیمی از حقیقت یا جملاتی که زن باور کند، تنها راه حل امن برای تنها نخوابیدن روی کاناپه است. مثل این که به شریک زندگی اش بگوید او تنها زنی است که آرزو خوابیدن با او را داشته است.

زمانی که مردی به زن دیگری چشم می دوزد؛ مغزش با دوپامین انباشته می شود و می خواهد همه آنها را با هم در بربگیرد و خوش باشد. بدن او اختصاصاً برای چنین واکنشی طرح ریزی شده است و برایش اهمیتی ندارد که آیا طرف مقابل را دوست دارد یا خیر.

وقتی شریک زندگی اش او را به چشم چرانی متهم می کند، اولین واکنش معمول او دروغ و انکار است و می گوید:

(عزیزم من به کسی نگاه نمی کردم، تو خیلی جذاب تر از او هستی، چرا باید وقتی تو را دارم زن دیگری را نگاه کنم.) و… دروغ های بسیار دیگری که گوش همه زن ها با آنها آشناست وقتی زن همیشه از روش متهم کردن استفاده می کند، مرد را دروغگو بار می آورد و بدین ترتیب مرد برای اجتناب از عواقب بد و نیز جریحه دار شدن احساسات زن، دروغ می گوید.

در واقع این شناخت به واقعیت مردهاست که می تواند یک رابطه را به سمت شفافیت و کیفیت برساند و از دروغ و انکار به دور باشد.

 

 چرا مردها درباره ی رابطه ی جنسی حقیقت را به زن ها نمی گویند

 

مطالعات و بررسی ها به طور جالبی نشان می دهد از هر 4 زن 3 زن اذعان کرده است که برای بهره مندی از مزایایی که دروغ گفتن دارد به آن متوسل می شود. در حالی که 73 درصد از زن ها ابراز کرده اند برای کسب منافع و مورد لطف و عنایت قرار گرفتن مردها، به آن ها چراغ سبز نشان می دهند و تنها نیمی از مردها اعلام کرده اند که از نقشه ای که برای آنها کشیده شده است، مطلع هستند.

در مقابل 71 درصد از مردها اعتراف کرده اند وقتی می خواهند زنی را برای رابطه ی جنسی راضی کنند به او دروغ می گویند و به راحتی می گویند و به عنوان مثال در مورد زیبایی و جذابیت او اغراق می کنند و به راحتی می گویند (دوست دارم) در حالی که اصلاً چنین منظور ندارند اما گزارشات حاصله حاکی از آن است که 97 درصد از زن ها به دروغ مردها پی می برند.

اگر زنی مردش را طوری بار می آورد که درباره چیزهای کوچک به او دروغ بگوید، خیلی زود او جرات گفتن دروغ های بزرگ تر را هم پیدا می کند. وقتی مردها درباره رابطه جنسی به زن ها دروغ می گویند، آنها احساس امنیت بیشتری می کنند و مردها خیلی زود دستشان می آید که مطابق میل زن ها حرف زدن، باعث می شود مدت زمان بیشتری آنها را کنار خود حفظ کنند.

به طور خلاصه، بیشتر مردها هر کاری برای راضی و خوشحال کردن زن ها لازم باشد انجام می دهند تا آنها را زمین بزنند و از رابطه ی جنسی بیشتر بهره مند شوند. آنها تا آن جا که ممکن است مهربانی و صمیمیت و توجه و تعریف و تمجید و کارهای رمانتیک انجام می دهند تا او را راضی کنند.

زن ها این گونه رفتارها را ریا کارانه، توطئه محور و فریب کارانه می دانند، اما مردها این رفتارها را به نوعی دفاع از خود می دانند. نمی توان گفت این رفتارها خوب یا بد است، بلکه همانی است که هست، بنابراین بهتر است آن را بپذیرید و در خلال این گونه رفتارهای آقایان، با آن ها کنار بیایید. نکته اصلی که در این جا وجود دارد این است که روابط همیشه براساس ارائه خدمات و دریافت مایحتاج است.

 چرا برای مردها مهم است که زن‌ها آغازگر رابطه‌ی جنسی باشند

نزدیک شدن به زن ها برای همبستری و رابطه جنسی همیشه ریسک بالایی دارد. بیشتر مردها روحیه شکننده ای دارند زیرا عدم پذیرش را به منزله شکست و خرد شدن شخصیت شان می دانند.

اگر زنی دست رد به سینه مرد زد، مرد له می شود. در حیوانات، بیشتر نرها برای اظهار تمایل فقط اندام جنسی شان را به حیوان ماده نشان می دهند. در حیوانات پیش نمی آید که حیوان ماده به کار حیوان نر بخندد، رویش را برگرداند یا بگوید سردرد دارد.

مردها مجبورند مدام با واکنش های این چنینی و عدم پذیرش کنار بیایند، گرچه هر بار که این اتفاق بیفتد حال شان گرفته می شود و مرور زمان از درد آن نمی کاهد و به همین علت است که بیشتر مردها دوست دارند همسرشان پیش قدم شود، این موضوع دلهره پیشنهاد رابطه ی جنسی را تسکین می دهد و باعث می شود آنها احساس رضایت و ارزشمندی داشته باشند.

البته اغلب مردها می توانند با التفات و توجه بیشتر و عشق ورزیدن به زن ها در زندگی مشترک شان مدام چنین احساس هایی را تجربه کنند. این نوع رفتار کردن با زن ها معمولاً آنها را برای پذیرش پیشنهاد سکس و رابطه ی جنسی راغب تر می کند. اگر مردها در روابط شان با زن ها باریک بین تر و نکته سنج تر باشند، در اکثر مواقع بیش از آن چه با خواهش ساده به دست می آورند، نصیب شان می شود.

بیشتر زن ها دوست دارند مردشان به ایما و اشاره های آنها پی ببرد و زن های کمی هستند که مستقیماً درخواستشان را مطرح می کنند. به نظر می رسد زن ها بر این باورند بالاخره مرد سرنخ آنها را می گیرد ولی این کارها مردها را بیشتر گیج می کند.

 

 چرا برای مردها مهم است که زن ها آغازگر رابطه ی جنسی باشند

نتیجه:

این جمله ای است که تکرار هزاران باره ی آن مهم است؛ هیچ بدتر یا برتری میان زنان و مردان وجود ندارد و تنها تفاوت های میان آنهاست که این به معنای برتر بودن نیست بلکه باید این تفاوت ها شناخته شوند و زن و مرد در رابطه ی خود به پذیرش آنها برسند تا بتوانند رابطه ی خود را به کیفیت برسانند.

زمانی که زن و مرد در رابطه ی جنسی و عاطفی خود به شناخت و پذیرش این تفاوت ها می رسند، رابطه از انکار و دروغ و پیچیدگی دور می شود و به شفافیت نزدیک می شود.

زمانی که به پذیرش و درک این تفاوت ها در رابطه جنسی و رابطه ی عاطفی می رسیم، می توانیم فراتر از تفاوت های جنسیتی پیش رویم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرجس
4 ماه قبل

بالاخره خوبه که یکی راجب مسائل و مشکلات حرف میزنه و اطلاعات میده

نرجس
4 ماه قبل

خیلی مقاله های خوبی بارگزاری میکنید همیشه دنبال میکنم

نرجس
4 ماه قبل

دروغ واسه فریبه باور نکنید رفتار ریاکارانه رو

نرجس
4 ماه قبل

وای اصلا دروغ مردا خوب نیست فکر نکنید جذابیت داره

الهام
4 ماه قبل

چه خوب که این سایت عالی هست