دومین قانون در رهبری

دومین قانون در رهبری

با توجه به مقاله ی قبل در باب اولین قانون در رهبری متوجه شدیم که رهبری کردن به لقب و عنوان نیاز ندارد بلکه رهبری یک فلسفه و نگرش است که می تواند در همه ی ما وجود داشته باشد.وقتی وارد حیطه ی راهبری می شویم در می یابیم که تنها یک قانون ندارد بلکه مانند پازلی است که نیاز به تکمیل دارد به همین دلیل کنجکاو می شویم که پازل بعدی در باب راهبری چیست؟؟؟؟در این مقاله قصد داریم به دومین قانون در باب رهبری بپردازیم.

سرفصل ها:

  • 💢دومین قانون در راهبری چیست؟

  • 💢۵ اصل در باب رهبری در شرایط سخت و بحرانی

💢دومین قانون در راهبری چیست؟

دومین قانون در باب رهبری این است که موقعیت های بحرانی رهبرانی بزرگ می سازد.

دوران سختی و تلاطم رهبرانی قوی را بار می آورد ،یادتان باشد که روزگار سختی دوام نخواهد داشت اما رهبران قوی همیشه باقی می مانند. این فرصت ها و موقعیت ها قهرمانانی را می سازد که موقعیت ها را تبدیل به موفقیت می کند.

زمان های سخت ،رهبرانی بزرگ را به وجود می آورد. سختی ها در زمان های مختلف ،رهبرانی بزرگ را به وجود می آورد ،وقتی که زندگی سخت می شود شما هم سخت تر و مقاوم تر می شوید.

اسکی سواری می گفت؛اگر بخواهی با همه چیز بجنگی به دردسر میفتی، مثل این می شود که سر هر پیچ پیست در مقابل پیچ نپیچی پس در نتیجه با سرعت بالا به زمین می خورید و مطمئن باشید که فقط مرده ی شما به پایین می رسد.تنها راه امنیت شما این است که همراه با شیب و مسیر سقوط باشید.

به عبارتی همراه با مسیر باشید و خودتان را تطبیق بدهید و باید چیزی که درست به نظر می رسد را انجام بدهید مثل اسکی کردن در مسیرهای سخت. یعنی به جای این که خلاف مسیر و شیب ،اسکی کنیم خودمان را به شیب بسپاریم و هم مسیر آن باشیم و بر ترس هایمان غلبه کنیم به جای این که در مقابل آنها مقاومت کنیم.

وقتی که خودتان را تا مرز محدودیت هایتان پیش می برید ،علاوه بر اینکه اعتماد به نفس خودتان را بالا برده اید ،توانایی و قدرت خودتان را نیز ارتقا داده اید و خود را مقاوم تر کرده اید.

جسور بودن و گرفتن موقعیت های جدید جز اصلی ترین رموز رهبری کردن بدون لقب هست.

شرایط سخت بهترین شرایطی هستند که توانایی های ما را ارتقاءمی دهند ،در شرایط آسان همه می توانند مثل حرفه ای ها عمل کنند ،مهم این است که در شرایط سخت و چالش ها پیروز شوید.

ریسک پذیر باشید و از خطر کردن استقبال کنید و عاقلانه ریسک کنید. هر چه قدر که بیشتر خطر کنید و خودتان را بیشتر در معرض خطر قرار بدهید ،بیشتر هم به موفقیت و بزرگی نزدیک می شوید و زندگی هم بهترین هدیه هایش را به تو می دهند.

این نکته را به یاد داشته باشید که رهبران بزرگ در دوران سختی به وجود می آیند. زمانی که جرأت خطر کردن و رفتن به شیب های ترسناک را نداریم ،فرصت شکوفا کردن استعدادهای بزرگ خودمان را زیر خاک مدفون کرده ایم.خطر کردن به معنای کارهای خطرناک نیست بلکه جسارت پا گذاشتن بر روی ترس هاییاست که برایمان فاجعه شده اند و قدرت حرکت را از ما گرفته اند.

شرایط سخت بهترین وقت نمایش دادن مهارت های رهبری کردن هست.هر چه قدر شرایط شما سخت تر باشد اوضاعتان بهتر می شود.

این چالش هست که انسان را به جنگ دعوت می کند و تنها جنگجویی به برتری می رسد که به همه ی توانش در میدان بماند.

هر چه قدر بیشتر از محدوده ی رفاهتان دور باشید ،بیشتر محدوده ی شما  رشد خواهد کرد و این بدان معناست که می توانید هر دفعه آن را بیشتر کش بدهید و وسیع تر کنید و بعد ازمدتی این سختی ها برایتان آسان و عادی می شود.

در دوران سختی می توانید نقاط ضعف خود را کشف کنید و آن ها را اصلاح کنید و هر لحظه نسبت به گذشته ی خود بهتر می شوید.

یکی از تمرین هایی که رهبران برتر به طور روزانه انجام می دهند این است که کاری می کنند تا دچار چالش شوند و بتوانند با محدودیت هایی دست و پنجه نرم کنند.توجه داشته باشید که بدون احساس فشار و استرس در خود با تمام وجود نمی توانید به رشد و پیشرفت و موفقیت دست پیدا کنید.

از سنین کم به ما آموخته اند که احساس ناراحتی و تشویش، احساسات خوبی نیستند و باید به هر طریق ممکن از آنها دوری کرد.

در نتیجه ما بازی می کنیم و کوچک می مانیم،اغلب پای خود را فراتر از کارهای روزمره نمی گذاریم و تنها فعالیت هایی که به ما احساس امنیت می دهد را انجام می دهیم و دقیقا به همین دلیل است که همیشه کارهایی که برای ما آشنا هستند و به ما احساس امنیت

می دهند را انجام می دهیم و هیچ گاه ریسک نمی کنیم و سرزمین ها و قلمروهای نوین را فتح نمی کنیم در نتیجه به اوج توانایی هایمان نمی رسیم.

شرایط سخت ما را قوی تر می کنند و انرژی نهفته ی ما را بیدار می سازند و ما را به موفقیت نزدیک تر می کنند.

در حقیقت رهبران بزرگ هر چیزی که باعث رسیدن شما به موفقیت  شود را عالی می پندارند و درک عمیقی نسبت به آن دارند و در این شرایط سخت و بحرانی بهترین کار بهبود بخشیدن خود و توانایی رهبری در شماست.

تغییر را بپذیرید و به دنبال فرصت ها بروید ،هر دفعه که این کار را می کنید ،توانایی راهبری در شما بسیار تقویت می شود و به زودی به جایی می رسید که هیچ غیرممکنی برای شما وجود نخواهد داشت.

در شرایط سخت یک قربانی خودش را می بازد و یک رهبر واقعی فریاد می زند؛همه اش به شما بستگی دارد.

۵ اصل در باب راهبری در شرایط سخت و بحرانی:

برای راهبری در شرایط سخت به ۵ اصل نیازمندیم که عبارتند از؛

 

۱.صداقت و شیوایی سخن:

رهبری بدون لقب با فردی اجتماعی بودن که صریح و رک صحبت می کند بسیار در ارتباط است.به عبارت دیگر با واضح صحبت کردن و ارتباط داشتن با دیگران می توان به توانایی راهبری در خود کمک کرد.

به جای فرافکنی و دور زدن حقایق سعی کنید با شفافیت و صداقت صحبت و رفتار کنید زیرا مردم بیشتر می پسندند و اعتماد بیشتری می کنند.ارتباط شفاف و با صداقت نشانه ای از رهبری است.

وقتی به شفافی صحبت می کنید و در هر شرایطی با خود و دیگران صداقت دارید مسبب جلب اعتماد و احترام از سوی دیگرانمی شوید.

در دنیای امروز اکثر انسان ها می خواهند بدانند دقیقا در کجای مسیر زندگی قرار دارند و افرادی که با آنها به شفافیت و با صداقت برخورد می کنند بهترین راهبران هستند.

یک راهبر حقیقی بیشتر از آن که به تأیید دیگران نیاز داشته باشد ،لازم است به صادقانه سخن گفتن و رفتار کردن متعهد باشد.برقراری ارتباط صادقانه و شفاف شما را از سو تفاهم و ایجاد مشکل دور می کند.

مهم ترین وظیفه ی یک رهبر این است که ،اطلاعات دقیقی به افراد بدهد و به آنها جهت و چشم انداز شفافی را ارائه دهد.این نکته را در نظر داشته باشید تا زمانی که به ارزش ها و حریم شخصی دیگران وارد نشوید می توانید صحبت ها و ارتباط صادقانه و شفاف را داشته باشید.

 

در جایی که اشتباهی را می بینید به عنوان یک رهبر،به محکمی و صادقانه بگویید تا افراد بتوانند نتایج درست را کسب کنند.اگر می خواهید به یک رهبر یا راهبر تبدیل شوید از خودتان بپرسید چگونه می توانم تعدادی آدم را راهبری کنم در صورتی که توانایی برقراری ارتباط صادقانه و شفاف را نداشته باشم.

 

۲.اولویت بندی داشته باشید:

در دنیای امروزه که پر از بالا و پایین است ،منحرف شدن از اهداف و آرمان های اصلی شما بسیار آسانروی می دهد ،وقتی چیزها در حال فروپاشیدن است نیروی بسیار قوی شما را از اهداف اصلی خود منحرف می کند اما راهبران واقعی با اقتدار به راه خود ادامه می دهند و از مسیر اصلی خارج نمی شوند ،آنها تنها به هدفی که دارند فکر می کنند و فقط کل زندگی شان را با یک ایده ی ساده می گذرانند؛بر روی مهم ترین اصل تمرکز می کنند و به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند.

در طول روز به اولویت های خود متعهد هستند ،رمز موفقیت آنها تمرکز بر روی موارد کمی است اما این موارد اولویت آنها هستند.

به عبارتی بر روی اولویت های خود وسواس می شوند البته نه به طور ناسالم بلکه وسواسی که بر اولویت های مهم پایه گذاری شده باشد و سبب پیروزی و گسترش شما و اطرافیانتان شود ،وسواسی ناسالم نیست.

میزان انرژی شما مهم ترین دارایی شماست پس این انرژی لازم است که در جای درست و در مسیر مهم ترین هایتان ،متمرکز و صرف شود.تا می توانید بر روی اولویت ها و اهداف مهم خود سرمایه گذاری کنید.

رهبران بزرگ بر روی مهم ترین اهدافشان تمرکز می کنند و با اراده ای آتشین همچون اراده ی یک ارتش بزرگ اهداف خود را جلو می برند و هرگز اجازه نمی دهند چیزی آنها را به حاشیه بکشاند.آنها از نظم و انضباط درونی برای پیوسته حرکت و راهبری به سمت موفقیت ها استفاده

می کنند.

پس اگر می خواهید رهبر خود و زندگیتان شوید و بر آدمیان تأثیر بگذارید ،اولویت های خود را شناسایی کنید و بر آنها تمرکز نمایید.

۳.مشکلات ،فرصت به ارمغان می آورند:

بودن در سختی ها و مواقع دشوار شما را می سازد ،چیزی که باید از آن مطلع شوید این است که با هر قسمتی از سختی فرصتی نیز در کنار آن ایجاد می شود.

مشکلات چیزی بیش از سختی ها برای پدیدار آوردن روزها و فرصت های بهتر نیستند.مشکلات نه خوب هستند و نه بد. ما با تصور درک خود آنها را تبدیل به خوب یا بد می کنیم.خبر خوب آن است که درک در کنترل خودمان است ،اگر دری به روی ما بسته شود در دیگری گشوده خواهد شد.

به یاد داشته باشید که تمام راهبران بزرگ در سختی ها ساخته شده اند و به افرادی بی نظیر تبدیل شده اند.

سختی ها و دشواری ها از ما افرادی بااراده می سازد و با خود فرصت های فوق العاده ای به همراه می آورد.

گذشتن از تاریکی برای صعود به قله لازم است و بدون آن پیروزی شما توخالی خواهد بود.

راهبری واقعی نیز به معنی استفاده از موانع به سود خود در مواقع دشوار است.

 

۴.در هنگام مشکلات واکنش به هنگام نشان دهید:

هنگامی که سختی ها به اوج خود می رسند و شما در سخت ترین شرایط خود قرار می گیرید ،باید آرامش خود را حفظ کنید و بلافاصله واکنش مناسب نشان دهید.همواره در شرایط سخت آرام باشید و مهارت خود را در کنترل شرایط بهبود بخشید.

 

۵.کارهای دیگران را ستایش کنید:

هر فردی به هر اندازه ای که در یک کار گروهی سهم داشته باشد و به هر اندازه که موفقیت به دست آورده باشد به ستایش و تمجید نیاز دارد.به یاد داشته باشید که این کار باعث ایجاد اعتماد و احترام میان افراد می شود و آنها را ترغیب به انجام بهتر کارها در شرایط بغرنج می کند.

نتیجه:

بنابراین دومین قانون در باب رهبری این است که در موقعیت های بحرانی راهبران ساخته می شوند ،در مواقع بحران و سختی است که نقاط ضعف کشف می شوند و می توانید از ضعف به قدرت حرکت کنید به عبارتی این دوران بحرانی فرصت شکوفا کردن استعدادهای بزرگ است و رهبران بزرگ در این موقعیت ها ساخته و شکوفا می شوند یا به بیان ساده تر این دوران تعیین کننده رهبر بودن شما هستند.

پنج اصلی که در دوران سختی و بحرانی برای رهبر بودن لازم است یاد بگیریم و به کار ببریم عبارتند از؛

  • ✨با صداقت صحبت کنید.

  • ✨اولویت بندی داشته باشید.

  • ✨از مشکلات،فرصت بیافرینید.

  • ✨در هنگام مشکلات واکنش به هنگام نشان دهید.

  • ✨کارهای دیگران را ستایش کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

79 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید
2 ماه قبل

از ۱۰ ده میدم به مقاله هاتون😍😍😍

شیوا
2 ماه قبل

بهترین یعنی شما واقعا فوقالعا ه اید❤❤

شهرام
2 ماه قبل

فوقالعاده اید شما

شایان
2 ماه قبل

عااالی ترین شمایید😙😙😙😙

جعفر
2 ماه قبل

مرسییی تیم خفن😍😍😍😘