آیا زنان خواستار شهوت هستند

آیا زنان خواستار شهوت هستند؟

معمولاً مردان در پی آن هستند که خواسته ی زنان چیست؟

دقیقاً چه می خواهند؟ عشق یا شهوت؟ تعهد یا شهوت؟

خواستار رابطه ی جنسی به همراه عشق هستند یا شهوت؟

واقعاً خواسته ی زنان چیست؟ آیا خواسته های آنان سخت و پیچیده است؟ و…

خواسته های زنان و همچنین مردان پیچیده و غیرقابل درک نیست فقط لازم است نسبت به تفاوت های مردان و زنان در رابطه با عشق و شهوت آگاهی پیدا کنیم تا بتوانیم سواد رابطه ی عاطفی را کسب کنیم و این سواد را به حیطه ی عمل در آوریم.

در این مقاله قصد داریم به بررسی خواسته های زنان در رابطه با عشق و شهوت  بپردازیم.

 

سرفصل ها:

خواسته های زنان از مردان چیست

عشق یا شهوت

وفاداری یا شهوت

مهربانی یا شهوت

تعهد یا شهوت

تحصیلات و هوش

برای شنیدن مقاله به صورت صوتی اینجا کلیک کنید 

خواسته های زنان از مردان چیست؟

زیست شناسان و روان شناسان تکاملی که استراتژی های همسریابی انسان ها را بررسی می کنند، دریافته اند زنان در همه جای جهان عموماً بر روی اصلی ترین ویژگی های مورد نظرشان در طرف مقابل، اتفاق نظر دارند.

 

خواسته های زنان از مردان چیست

۵ مورد زیر مهم ترین خواسته های زنان از مردان است

  • عشق

  • وفاداری

  • مهربانی

  • تعهد

  • تحصیلات و هوش

عشق یا شهوت

عشق:وقتی موارد فوق را با دقت بیشتری نگاه می کنیم، متوجه می شویم همه ی آنها در مورد اول یعنی “عشق” خلاصه شده است.

زمانی که به بررسی آنها می پردازیم متوجه می شویم عمده ی آنچه زنان خواستارش هستند، چیزی جز شهوت است. زن می خواهد هر روز از عشق مرد نسبت به خودش مطمئن شود و برای حصول اطمینان به کلمات و واژه های او نیاز دارد و صمیمیتش گواهی بر این مدعا تلقی می شود.

لیست جملات مورد علاقه زن ها به قرار زیر است: گفتن جمله “دوسِت دارم” به دفعات و روش های مختلف تا حد امکان. مثل اینکه مرد بگوید “عزیزم تو چقدر زیبایی”، فلان کار را چه خوب انجام دادی” یا مثلاً یک تماس غیر منتظره برای این که نشان دهد به یاد اوست. تشکر و قدردانی از کارهایی که زن در خانه انجام می دهد نیز نمود بارزی از عشق است.

عشق این مفهوم ضمنی را با خود به همراه دارد که مرد حاضر است منابعش را با او قسمت کند. در مواردی که طلاق صورت می گیرد شکایت زنان معمولاً این است که مردها قدر آنان را نمی دانند و هرگز از زحمات آن ها در منزل قدردانی نمی کنند؛ دلیل آن این است که مردها فکر می کنند نان آور بودن، تعمیر خرابی های خانه، حل مشکلات یا تعویض لامپ های سوخته برای اثبات عشق و قدردانی از زن ها کافی است.

زن ها انتظار دارند هر روز عشق به آنها نشان داده شود اما درک این مفهوم برای مردها بسیار دشوار است زیرا آنها علاقه شان را در غالب “کارهایی که انجام” می دهند ابراز می کنند. آنها باغبانی می کنند، خانه را رنگ می زنند، ماشین خانه را تعمیر می کنند. او را به تماشای فیلم می برند، سر کار می روند و اجاره خانه را پرداخت می کنند.

مغز مردها طوری طرح ریزی شده است که ارزش و اعتبار خود را با موفقیت هایی که کسب می کنند می سنجند نه با آن چه می گویند یا احساس می کنند.

مغز زنان (کتاب مغز زنانه نوشته ی لوآن برایزندان) برای مهارت های زبانی بسیار بیشتر از مغز مردها رشد کرده است و کلمات، پیشگفتار خواسته هایشان است.

مردها باید بپذیرند زن ها برای درک عشق و قدردانی آنها به کلمات و واژه ها نیاز دارند. آنها باید هر روز این جملات را بشنوند تا عشق و قدردانی مرد را باور کنند.

آوردن هدیه ای هر چند کوچک نیز نشانگر عشق مرد به زن است و هرچه ساده تر باشد، بهتر است مانند شاخه گلی که از باغچه برای او چیده باشد، یک یادداشت یا یک کارت تبریک از بهترین هدیه هاست. نکته ای که در آن نهفته این است که عمل و نیت مرد برای زن مهم است نه خود هدیه بیشتر مردها فکر می کنند هدیه باید بزرگ و گران باشد زیرا خودشان با این معیار ارزش هدیه را می سنجند.

وفاداری یا شهوت

وفاداری: وفاداری نشانگر تعهد مرد برای ادامه تقسیم منابعش یا زن است اما بی وفایی زن برای مرد مفهوم دیگری دارد. نگرانی او ناشی از احتمال ارتباط جنسی همسرش با مرد دیگر است، که ممکن است نتیجه اش استفاده از منابع او برای رشد فرزندان مرد دیگر باشد. و مهم ترین نگرانی زن این است که مبادا مرد از گذشته به زن دیگری علاقه مند بوده و هم اکنون نیز این علاقه در قلبش شعله ور باشد؛ و این به معنای ایجاد ارتباط احساسی بین مرد خودش با زنان دیگر است و به همین علت است که همیشه اولین سوالش این است، آیا از این زن خوشت می آید؟

به عبارت دیگر، آیا حاضری منابعت را با او قسمت کنی؟ رابطه جنسی و شهوت  مهم ترین دغدغه های یک زن نیست. اگر مرد در پاسخ سوال زن بگوید: “نه دوستش ندارم”، زن حرفش را باور نمی کند زیرا زن نمی تواند درک و باور کند که بدون داشتن رابطه ی احساسی و عاطفی، داشتن رابطه ی جنسی ممکن است اما از نظر مردها، این امر آسان است.

مردها می توانند عشق و شهوت را در مغزشان تفکیک کنند.مهم ترین نکته برای زن ها این است که رابطه ی جنسی با عشق برابر است و به معنای تقسیم منابع مرد با اوست. اگر مردی بگوید وفادار است زن احساس می کند او هرگز منابعش را با زن دیگری قسمت نخواهد کرد.

 

خواسته های زنان از مردان چیست؟

مهربانی: طبق تحقیقات دکتر باس، موضوع مهم از نظر زن ها در میان ۳۲ فرهنگ مختلف، مهربانی است؛ زیرا محبت نشان دهنده ی تعهد است. قابلیت باروری از مهم ترین ویژگی هایی است که مردها برای انتخاب همسر خود در نظر می گیرند، و برای زن مهم است که چه کسی از این قابلیت استفاده کند و عشق، امنیت، سخاوت و مهربانی از پیش نیازهای ارائه ی قابلیت خود است.

زنان اجدادی ما مردان سخاوتمند را ترجیح می دادند و از مردان ناخن خشک اجتناب می کردند، زیرا افراد سخاوتمند منابع را در اختیار زنان قرار می دهند و از آنها و فرزندانشان محافظت می کنند و شانس بیشتری برای بقاء آنها به وجود می آورند.

حتی زنانی که خودشان دارای منابع کافی هستند، و قدرت و شأن اجتماعی دارند نیز همچنان خواستار مردان متمکن هستند.باس متوجه شد تقزیباً تمام زنان، علی رغم فرهنگ شان، مردانی را که از نظر مالی موفق هستند در اولویت قرار می دهند و حتی زنان متمکن اولویت بیشتری برای این امر قائل هستند، زیرا آنها خواستار مردانی هستند که از آنها متمکن تر باشند و دقیقاً به همین علت است که به ندرت زن ثروتمند، قدرتمند و موفقی را در کنار یک مرد ورشکسته و یا معمولی می بینید.

مطالعات حاکی از آن است که مردان در همه جای جهان علی رغم میزان دسترسی خودشان به منابع، به وضعیت اقتصادی زن اهمیتی نمی دهند. به عبارت دیگر، احتمالاً مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ ممکن است به همان زنی جذب شود که کارمند ساده یک اداره کوچک به سمت او کشیده شده است.

 

خواسته های زنان از مردان چیست

تعهد یا شهوت

تعهد: مردی که تعهد و التزام به زنی داشته باشد، همواره منابعش را در اختیار او قرار می دهد زن ها در همه جای جهان مردان مسئولیت ناپذیر و محبت گریز را مورد انتقاد قرار می دهند.

وقتی تعهد را از منظر نیاکان مان می بینیم، مفهوم آن برایمان کاملاً معنا پیدا می کند.رابطه جنسی از دیدگاه آنها به معنای تعهد ۱۰-۱۵ ساله ای است که در این مدت بتوانند فرزند خود را بزرگ کنند و از آب و گل در بیاورند. اگر چه، از دیدگاه مردها این مدت زمان حتی ممکن است فقط برای چند دقیقه باشد. و پس از آن به دنبال ماجرای بعدی خود می روند. زیرا طبیعت مردها طوری است که می خواهند تا حد امکان ژن های خود را گسترش دهند.

بسیاری از مردها از التزام و پایبندی به یک زن هراسانند و از اینکه تمام عمرشان را تنها با یک نفر سر کنند، شدیداً وحشت دارند و از طرفی بیشتر مردها می دانند که تعهد به معنای تقسیم منابع است.

جمله:”دلم می خواهد تعهدش را به من نشان دهد” فریادی است که زنان در همه جای جهان سر می دهند. نه ماه طول می کشد تا زنی بتواند وضع حمل کند و نوزادی به دنیا بیاورد و دست کم پنج سال دیگر برای مراقبت و رسیدگی به آن نوزاد وقت لازم دارد تا او را به مرحله ای برساند که بتواند نیازهای اولیه برای بقای خود را برآورده کند.

در حالی که یک نوزاد شامپانزه پس از گذشت شش هفته از تولدش می تواند به تنهایی گلیم خود را از آب بیرون بکشد و زنده بماند. در نتیجه، مغز زن ها به مرور زمان طوری تکامل یافت تا در جستجوی مردانی باشند که حداقل برای یک دوره شش ساله برای تهیه غذا و محافظت از آنها و فرزندانشان تعهد بدهد.

حفظ بقا نوزاد برای زنی که مردی او را باردار کرده و بدون حمایت رهایش کرده است بسیار سخت و دردناک است بنابراین زن ها از همان ابتدا این طور بار آمده اند که آن چه مرد می تواند برای تأمین بقا نسل بعدی روی چنته بریزد را با موشکافی بررسی کنند. از نظر بیشتر زن ها ازدواج همچنان یکی از اصلی ترین نشانه های تعهد مرد برای محافظت و حمایت از زن محسوب می شود.

از آن جایی که حاملگی در نفس خود تعهد تکوین و پرستاری از نسل بعدی را برای زن به وجود می آورد، او هم مردی می خواهد که متعهد به انجام چنین امری باشد و به همین علت است که اعتماد داشتن برای زن ها از عوامل ضروری برای دوام یک ارتباط به شمار می رود.

اگر بخواهیم این موضوع را از دیدگاه بیولوژیکی نگاه کنیم، زن ها هرگز نمی خواهند مردشان برای زن دیگری بچه به وجود بیاورد و از آن حمایت کند بلکه حمایت های مرد را انحصاراً برای خود و فرزندان خودشان می خواهند و به همین علت تک همسری یکی از پیش نیازهای آغاز ارتباط برای تمامی زنان در جوامع معاصر امروزی است. وقتی اعتماد زنی تَرَک می خورد، جوش دادن مجدد آن کار دشواری است و زنی که چندین بی اعتمادی را تجربه کرده باشد، نسبت به قابل اعتماد بودن مردان دیگر بدگمان می شود.

امروزه زنان جوان واژه “وفاداری” را به جای “تک همسری” به کار می برند.

امروزه کسب اطلاعات در خصوص منابعی که مرد به آنها دسترسی دارد بسیار آسان تر است، اما اگر آمادگی تقسیم آن ها را با زن و بچه هایش ندارد، نوعی دِین برگردن او باقی می ماند. زیرا بدون حمایت مرد، زن مجبور است خودش تکفل خود و فرزندانش را بر عهده بگیرد. اصلی ترین معیار زن برای سنجش پتانسیل تعهد مرد، عشق است نه شهوت.

تحصیلات وهوش

تحصیلات و هوش:به نظر می رسد مردی که تحصیلات و هوش مالی بالاتری داشته باشد، برای دسترسی به منابع توانمندتر است.هوش مالی بالا بدین معناست که او احتمالاً کارآفرین و خالق کسب و کار بزرگی می شود و به جای کارمندی و خویش فرمایی؛ قدرت، شأن اجتماعی و منابع بیشتری در اختیار خواهد داشت. هوش بالا نیز این پتانسیل ها را با خود به همراه دارد.

 

تحصیلات وهوش

نتیجه:

پس بنابراین طبق تحقیقات، زنان در همه جای جهان عموماً بر روی اصلی ترین ویژگی های مورد نظرشان در طرف مقابل، اتفاق نظر دارند. این ویژگی ها عبارتند از؛ عشق، وفاداری، مهربانی، تعهد و تحصیلات و هوش.

زمانی که به بررسی هر کدام از این ویژگی ها می پردازیم پی می بریم که تمام این ویژگی ها در عشق خلاصه می شوند و ارتباطی با شهوت ندارند. البته این موضوع بدین معنا نیست که زنان شهوت ندارند اما اصولاً و عموماً قاعده اش به همین صورت است.

خواسته های زنان پیچیده و سخت نیست فقط لازم است هم زن و هم مرد در رابطه نسبت به  خواسته هایشان در مورد شهوت و عشق آگاهی پیدا کنند و این آگاهی را به کار گیرند، هیچ کدام از مخلوقات عجیب نیستند فقط لازم است با دلیل و آگاهی به درک متقابل برسند.

اگر به تک تک مخلوقات نگاه کنیم، متوجه می شویم تمام آنها خواستار عشق هستند نه شهوت چون اساس خلقت، عشق است.ماهیت شهوت را شناسایی کنیم نه سرکوب و یاد بگیریم عشق آگاهانه را زندگی کنیم. عشق آگاهانه تمرین می خواد و نیاز به یادگیری دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

105 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیا
2 ماه قبل

❤😍

نیلای
2 ماه قبل

خیلی قشنگ و زیبا بود ممنون با عشق منتظر مقاله های بعدی هستم

حنانه
2 ماه قبل

خفن و بدونه بود

حسرت
2 ماه قبل

شگفت انگیز

شاناز
2 ماه قبل

فوق العاده هستید شما