رابطه جنسی چیست

رابطه جنسی چیست ؟

از شما یک سوال دارم؛ رابطه ی جنسی چیست؟

این سوال وقتی از زنان و مردان پرسیده می شود با پاسخ های متفاوتی رو به رو می شوید به همین خاطر با این سوال درگیر می شوید که به راستی رابطه ی جنسی چیست؟، چه تعریفی دارد؟، آیا این تعریف از دید زنان و مردان متفاوت است؟ و…..

در این مقاله قصد داریم به تعریف رابطه ی جنسی بپردازیم.

سرفصل ها:

 رابطه جنسی چیست؟

 چرا به روابط موقت تن می دهیم؟

 

 رابطه جنسی چیست

وقتی بحث تعریف (رابطه جنسی) و تعریف خیانت به همسر پیش کشیده می شود، مردها و زن ها تعاریف متفاوتی دارند.ما شش پژوهش اصلی را در ارتباط با این سوال در تلاش برای رسیدن به تعریف جامع و کاملی از رابطه جنسی بررسی کرده ایم.

وقتی بیل کلینتون رییس جمهوری آمریکا، آن سخنرانی مشهور را درباره ی مانیکا لوانیسکی انجام داد، این موضوع به یکی از موضوعات داغ آن زمان تبدیل شد و او گفت:

من با آن خانم رابطه جنسی نداشته ام.

از لحاظ قانونی حق با او بود زیرا رابطه ی جنسی دهانی جزء روابط جنسی، طبقه بندی نشده است. اما از نظر بقیه، او قطعاً با آن خانم رابطه جنسی داشته است.

در این جامعه به یک تعریف اشتراکی و جمعی رسیده ایم که دیدگاه زن ها و مردها را راجع به رابطه جنسی بیان می کند:

  • تعریف مردها از رابطه ی جنسی: هر نوع فعالیت جنسی شامل بصری، بیانی و جسمی.
  • تعریف زن ها از رابطه ی جنسی: هر نوع فعالیت جنسی یا عاطفی.

از دیدگاه مردها، رابطه جنسی شامل هر نوع فعالیت جسمی از نوازش و هم آغوشی گرفته تا همبستری کامل است. اگر چه، تعریف آن از دیدگاه زن ها هر نوع فعالیت جسمی یا غیرجسمی است که فرد در آن وارد شده و از طریق آن با فرد مقابل پیوند احساسی برقرار می کند.

این تعریف از بوسه ها و نوازش های عاشقانه گرفته تا ملاقات های پنهانی برای صرف قهوه یا ناهار و ایمیل های شخصی و صمیمی یا گفتگوهای اینترنتی را شامل می شود؛ حتی اگر همبستری هرگز در آن رابطه اتفاق نیفتد. تمام مطالعات نشان می دهد مردها رابطه ی جنسی را فقط فعالیت جسمی جنسی و از این دست می دانند در حالی که زن ها آن را ارتباطی احساسی می دانند.

مردها رابطه ی جنسی را همبستری می دانند در حالی که زن ها رابطه ی جنسی را زبان عشق می دانند.

تقریباً تمام مطالعات نشان داده است که مردها نسبت به زن ها تمایل بیشتری برای همبستری بدون هیچ گونه احساسی دارند. در سال 1990، جان تونسند و گری لوی از دانشگاه سیرکیوز، 382 پرسش نامه را بررسی کردند و دریافتند تنها جذابیت های جسمی و ظاهری کافیست که مردی بخواهد با زنی همبستری کند.

آنها دریافتند برای این که زنی بخواهد با مردی رابطه جنسی برقرار کند، لازم است از فیلتر عشق و علاقه، تعهد و منابع او عبور کند و از خود می پرسد: آیا او مرا دوست دارد؟، آیا او دوست دارد ارتباطش را با من ادامه دهد؟، آیا پای زن دیگری در میان است؟ و آیا او پول دارد یا می تواند به آن دست یابد؟

در پژوهشی دیگر، دریافت شد زن های جوان تر تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی با مردهایی دارند که علاقه مند به نگهداری فرزندهای پیشین زن یا فرزندی که می خواهد به دنیا بیاورد، هستند.

در حالی که زن های مسن تر به پتانسیل و علاقه مرد برای نگهداری از فرزندان او اهمیت نمی دهند و همچنان دسترسی مرد به منابع از مهم ترین معیارهای او برای تصمیم گیری در خصوص برقراری رابطه جنسی با مرد است.

مدت زمان آشنایی زن و مرد هم از عوامل موثر برای برقراری رابطه جنسی با مرد است. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است اگر زنی مرد جذابی را به مدت پنج سال بشناسد برای رابطه ی جنسی با او راغب می شود ولی اگر این مدت شش ماه باشد چنین تمایلی از خود نشان نمی دهند.

از نظر مردها، زمان هیچ تاثیری ندارد، چه او را پنج سال بشناسد یا تنها پنج دقیقه با او آشنا شده باشد، او همیشه حاضر است.

 

رابطه جنسی چیست

 چرا به روابط جنسی موقت تن می دهیم

ضرری که از روابط موقت متوجه مردها می شود، واضح و مبرهن است. مثل اینکه برچسب (هوس باز) به آنها می خورد، در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک قرار می گیرند، با خانواده غیرتی زن طرف شوند، ممکن است مخارج پرهزینه طلاق یا نگهداری از بچه هایی که مال خودشان نیست بر آنها تحمیل شود.

زن ها نیز در این نوع روابط آبروی خود را به خطر می اندازند. ممکن است زن هرزه شناخته شوند که در روابط کوتاه مدت جنسی برای مردها خوشایند هستند ولی در نقش همسر دائم مرد، فردی منفور به حساب می آیند.

همچنین زنی که وارد رابطه موقت تعریف نشده می شود، ممکن است یک بچه روی دستش بماند و مجبور باشد او را به تنهایی بزرگ کند و شانس همسریابی مجدد خود را کاهش دهد و سختی ها بر او تحمیل می شود و منابعش را از دست می دهد.

ولی بی شک از بعد تکامل و بقا نسل این موضوع قطعاً به نفع مردها است. مردها برای این که به این هدف برسند، تمایل دارند با زن های جذاب زیادی رابطه جنسی داشته باشند. این بدان معنا نیست که مردها این کار را انجام می دهند؛ بلکه تنها بدین معناست که خواه ناخواه به این سمت کشیده می شود.

اگر او با 50 زن ارتباط داشته باشد، می تواند سالانه بیش از 50 فرزند داشته باشد که از لحاظ بقاء نسل او منطقی به نظر می رسد.

اما عکس این موضوع صادق نیست زیرا در هر صورت در هر سال تنها یک فرزند می تواند به دنیا بیاورد. از این معادله نتیجه می گیریم زنان اجدادی ما باید دلیل دیگری برای برقراری رابطه موقت خود داشته باشند.

رفتار برخی زن های امروزی این توهم را به وجود می آورد که دلیل برقراری رابطه موقت زن ها درست مانند دلیل مردها است. یعنی عملی که انجام می دهند بسیار شبیه مردها است ولی انگیزه آنها از انجام این کارها بسیار متفاوت است.

 

چرا به روابط جنسی موقت تن می‌دهیم

نتیجه:
در این مقاله به تعریف رابطه ی جنسی پرداختیم و پی می بریم که این تعریف از دید مردان و زنان متفاوت است و لازم نسبت به این تفاوت ها آگاهی و شناخت داشته باشیم تا بتوانیم رابطه را به سمت کیفیت پیش ببریم.

هر چه قدر نسبت به تفاوت ها شناخت بیشتری پیدا کنیم، درک بهتری از یکدیگر در رابطه ی عاطفی به دست می آوریم.

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

64 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرجس کمالی
4 ماه قبل

خیلی خوب بود سپاسگزارم

نرجس کمالی
4 ماه قبل

کاش همه چیز عشق بود و بس

الهام پاذیار
4 ماه قبل

مقاله خفنی بود

الهام پاذیار
4 ماه قبل

کاملا درست بود منم موافقم جالب بود

فهیمه ناصری
4 ماه قبل

خسته نباشید عالی