زندگی معنا دارد

تحت هر شرایطی زندگی معنا دارد…

حرفم رو باور کنید…

تحت هر شرایطی زندگی معنا دارد…

این رو از آدمی قبول کنید که از کودکیش در به در و حیران حقیقت بوده و برای این که الان این حرف رو با قطعیت بزنه یه دور کامل تو مذهبیون، رمالان،آتئیست ها، روانپزشکان،روانکاوان،دراویش، فلاسفه، ساینتیسم ها، روانشناسان، کتاب ها، بازارها، شکاکین، یوگی ها، لذت جویان، مارکسیس ها و پوزیتیویسم ها …..زده است.

۹ سالم بود پدرم تو کتابخونش یه کتاب داشت به اسم سفر به ماوراء ، از میون هزاران جلد کتاب می رفتم اون رو بر میداشتم، می رفتم تو پارکینگ خونمون، اینقدر تمرین هاش رو جدی انجام می دادم، که همه اون اتفاقاتی که تو کتاب میگفت؛ تقریبا برام رخ میداد، بعدش هم کلی بدبختی و گم شدگی تو ذهنم رخ میداد و سوالهایی که کسی جوابی براش نداشت میموند، خیلی دردناک بود برام که چیزهایی رو می فهمیدم که خیلی ترسناک بود و دردناک تر اینکه هیچ کاربردی هم در زندگیم نداشت، نه اون موقع نه الان.

اما عالم معنا زندگی مرا تغییر دادوقتی فهمیدم چیزی که الان می بینم و برایم در حال رخ دادن است همگی حاصل از چیزیست که در غیب در حال رخ دادن است کمی آرام تر شدم، اما هر وقت نمی فهمیدم مضطرب تر میشدم….
تا فهمیدم اضطراب نشانه خوبیست، نشانه این است که باز هم چیزی را نمی فهمم، باز هم چیزی را نمی دانم…..
چیزی در حال رخ دادن است که من معنای آن را نمیدانم…

این گونه با اضطراب آشتی کردم

نه با سکس، نه با دراگ، نه با خشم ، نه با مخدر،نه با دارو، نه با نا امیدی، نه با خواب، نه با…..بلکه با عشق به استقبال اضطراب می روم.هرگاه مضطرب میشوم، می فهمم که چیزی در حال رخ دادن است که باز من آن را نمی شناسم.
آرام میگیرم، گوشه ای می نشینم، ستون فقرات صاف، فقط گوش می کنم و می بینم دقایقی بیشتر نمی گذرد که احساس می کنم هم شنیده می شوم،
هم دیده می شوم…
اینجاست که نمی دانم…
چه کَسی ست که می بیند؟
چه کَسی ست که می شنود؟
و آیا مشاهده کننده با مشاهده شونده تفاوتی دارد؟؟؟
نه، چیزی که درک کرده ام این است، به شما می گویم!
چیزی که می گویم شاید دردناک باشد، شاید هم خوشحال کننده، این به شما بستگی دارد؛ ما چیزی به غیر از تصویر خود را نمی بینیم…
پس در کیفیت مشاهده کننده باید تردید کرد، زیرا در دسترس ماست.
اگر این تردید همراه با یقین باشد، شما تناقضی دیگر در عالم روح را تجربه کرده اید و یک گام دیگر به سمت کیفیت برتر خود قدم برداشته اید.
اجازه بدهید تمام پاراگراف های بالا را برایتان ساده تر کنم:
تمام آنچه در پیرامون شما در حال رخ دادن است حاصل تمام آن چیزیست که در درون شما در حال رخ دادن است.
اگر بیرون برایتان خوشایند نیست،تصویر را تغییر دهید.

#فراز_قورچیان
#فراز_نامه

111 Responses

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *